• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

فناوری نوین لازمه ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان| تولید دانش بنیان اقتصاد را شکوفا می‌کند

  • کد خبر : 4372
  • 07 فروردین 1401 - 17:10
فناوری نوین لازمه ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان| تولید دانش بنیان اقتصاد را شکوفا می‌کند
ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فناوری نوین را لازمه ارتقاء کیفیت صنعت ساختمان برشمرد و گفت: تولید دانش بنیان اقتصاد را شکوفا می‌کند.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار نویاب با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارکرد: توجه به شرکت های دانش بنیان یک ضرورت برای تمام ساختار حاکمیت است و این موضوع از مدت ها قبل توسط مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و نیاز است تمام دستگاه ها به عنوان یک اصل مهم به آن توجه کنند.

نماینده مردم شهرستان های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی بومی سازی تکنولوژی های نوین دنیا و حرکت به سمت تولید مبتنی بر دانش را راه عبور از تحریم ها و کاهش وابستگی به غرب دانست و یادآور شد: رشد شرکت های دانش بنیان و بهره گیری ساختار اقتصادی کشور از علوم روز ما را به سمت شکوفایی و توسعه هدایت خواهد کرد.

وی با بیان این که مدیریت سنتی و تولید وابسته به کالاهای وارداتی یکی از مشکلات کشور است، گفت: در این مسیر وجود قانونی که حامی کسب و کارهای نوین باشد، مشارکت جدی بانک ها در سرمایه گذاری روی اقتصاد مبتنی بر دانش به جای تملک، به روز شدن دانشگاه ها و خروج از مسیر مدرک گرایی و حمایت تمام قد دولت در بخش های مختلف بسیار ضروری است.

ایری با تاکید بر اهمیت نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد، خواستار پویا شدن فعالیت های این مراکز شد و افزود: تعامل مراکز رشد با بانک ها و دستگاه های دولتی باید منجر به تسهیل گری در صدور مجوزها و توسعه شرکت ها شود.

وی از ساختار بانکی کشور انتقاد کرد و گفت: تسهیل گری وزارت اقتصاد در صدور مجوزها و پرداخت تسهیلات بدون ضامن از جمله راه های امیدبخش برای توسعه شرکت های دانش بنیان بوده و لازم است این مسیر با نقش آفرینی پررنگ تر بانک ها در توسعه شرکت های دانش بنیان بیشتر شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون جهش تولید مسکن، حمایت وزارت راه از توسعه تکنولوژی های نوین در بخش مسکن را نویدبخش قدم های محکم در زمینه ارتقاء کیفیت مسکن و رشد شرکت های دانش بنیان این بخش دانست.

ایری بیان کرد: ورود تکنولوژی و بومی سازی آن به عنوان یک ضرورت در بخش مسکن مورد حمایت مجلس شورای اسلامی بوده و امیدواریم با مشارکت موثر بخش خصوصی و حمایت دولت علاوه بر خودکفایی در دانش روز صادر کننده خدمات نوین مهندسی به سایر کشورها شویم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4372
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.