• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
در گفتگو با نویاب مطرح کرد؛

ضرورت بروزرسانی اهرم مالی بانک ها| نیازمند چابک سازی فرآیند پرداخت تسهیلات هستیم

  • کد خبر : 4348
  • 07 فروردین 1401 - 10:43
ضرورت بروزرسانی اهرم مالی بانک ها| نیازمند چابک سازی فرآیند پرداخت تسهیلات هستیم
رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان بر ضرورت بروزرسانی اهرام های مالی بانک ها تأکید کرد و گفت: نیازمند چابک سازی فرآیند پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان هستیم.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات برای حوزه دانش بنیان در نظر گرفته است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان افزود: البته که این میزان با احتساب اعتبارات تبصره ماده ۱۸ و اعتبارات بانک های طرف قرارداد به بیش از هزار میلیارد ریال می رسد.

وی بیان کرد: ما در صندوق پژوهش و فناوری برای سرمایه گذاری خطرپذیر، ۱۵۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته ایم.

رضایی ادامه داد: حضور شتاب دهنده ها و شرکت های سرمایه گذاری جسورانه بورسی، استفاده از ظرفیت مراکز نوآوری و هلدینگ های فناوری بانک ها و همچنین قانون جهش تولید دانش بنیان و شرایط معافیت مالیاتی که برای شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری خطرپذیر بر روی این حوزه می تواند در سال ۱۴۰۱ جهشی بزرگ در این بخش در سطح استان ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان ادامه داد: در یک سال گذشته به چهار شرکت دانش بنیان مبلغ ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: برای تقویت این حمایت ها نیاز به اهرم های مالی توسط بانک ها و بالاخص صندوق نوآوری و شکوفایی در سطح کلان داشته و ضریب خط اعتباری تخصیص یافته نیاز به بروزرسانی دارد.

رضایی گفت: اگر مجدد بررسی صورت پذیرد با توجه به تادیه کامل سرمایه ثبتی صندوق اعتبارات مربوط به دانش بنیان رشد ۳۰۰ درصد خواهد داشت.

وی عنوان کرد: قرارگرفتن صندوق های پژوهش و فناوری در سطح کشور به عنوان عامل تبصره ماده ۱۸ و همچنین استفاده از ظرفیت اعتبارات صندوق توسعه ملی هم می تواند به این بخش کمک بسزایی کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان گفت: نحوه ارائه تسهیلات به صورت کاملا فرایندی و چابک در بستر اتوماسیون انجام می پذیرد و تا مرحله نهایی متقاضی نیاز به حضور در صندوق ندارد.

وی با بیان این که ظرفیت شرکت های دانش بنیان استان نیاز به تقویت دارد تا رشد کنند، افزود: در حال حاضر ۴۳ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند که از نظر مقیاس بزرگی و تراکنش مالی تعداد کمی از آن ها رشد یافته بوده و نیاز است به بقیه آن ها کمک شود تا رشد کنند.

رضایی ادامه داد: ظرفیت شرکت های خلاق که به عنوان دانش بنیان نوع سه شناخته می شوند هم برای استان فرصت فوق العاده ای است البته اخیرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان های نوع سه را به عنوان مستعد دانش بنیان شناسایی کرده است و عملا از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی مستثنی شده اند و نیاز است این بخش بازنگری شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4348
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.