• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
یک فعال صنعت ساختمان:

افزایش دستمزد کارگران قیمت ساختمان را به طور محسوسی بالا می برد

  • کد خبر : 4249
  • 28 اسفند 1400 - 10:39
افزایش دستمزد کارگران قیمت ساختمان را به طور محسوسی بالا می برد
چن سبلی، فعال صنعت ساختمان و مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا گفت: افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران قیمت ساختمان را به طور محسوسی بالا می برد.

عبدالحی چن سبلی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: افزایش قیمت دستمزد کارگران تا ۵۷ درصد، حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بر روی قیمت تمام شده ساختمان تاثیر می گذارد.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا افزود: قیمت کارگری و دستمزد تا ۲۵ درصد هزینه های ساخت را تشکیل می‌دهد و از طرف دیگر این افزایش دستمزدها قطعاً روی افزایش مواد مصرفی هم تاثیرگذار است زیرا آنها هم نیروهای کارگری دارند که باید به آنها حقوق پرداخت کنند بنابراین تا ۱۵ درصد افزایش قیمت مصالح را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شهرداری هم عوارض را تا ۳۰۰ درصد افزایش داده و البته با دستور استاندار قرار بود این امر بازبینی شود و اگر هم بازبینی شود نهایت افزایش دو برابری خواهد بود که این مسأله هم حدود پنج درصد روی بهای تمام شده ساختمان تاثیرگذار است.

چن سبلی عنوان کرد: قطعاً زمانی که هزینه پروانه گران شود هزینه تامین اجتماعی و موارد مشابه هم افزایش خواهد یافت.

این فعال صنعت ساختمان بیان کرد: با توجه به موارد بالا مجموعا حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش قیمت تمام شده ساختمان را انتظار داریم.

وی گفت: مطمئناً سازنده هم به دنبال سود بوده و ضریب سود خود را در این زمینه بالا می‌برد چون این فرد در جبهه دیگر به عنوان مصرف کننده است و باید بهای تمام شده دیگران را پرداخت کند.

چن سبلی اضافه کرد: دولت قول هایی برای کنترل بازار داده و اگر بتواند مواد اولیه اساسی مانند آهن، سیمان، میلگرد و دیگر مصالح را کنترل کند، ممکن است شیب افزایش قیمت ها کمتر باشد.

مدیرعامل شرکت سازه های فولادی ایستا افزود: از طرف دیگر رفتار مردم هم در این باره موثر است زیرا مردم زمانی که قیمت افزایش یابد شروع به خرید کالا می کنند و در این صورت افزایش تقاضا افزایش قیمت را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4249
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.