• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
کارشناس حوزه مسکن:

افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران طرح جهش تولید مسکن را با چالش روبرو می کند

  • کد خبر : 4204
  • 24 اسفند 1400 - 11:09
افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران طرح جهش تولید مسکن را با چالش روبرو می کند
ابراهیم پور، کارشناس حوزه مسکن گفت که افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران طرح جهش تولید مسکن را با چالش روبرو می‌کند.

محمد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران در کنار موضوعاتی مانند تورم باعث افزایش قیمت تمام شده ساختمان می شود.

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: دستمزد عامل مهمی در قیمت ساختمان است و بیش از ۲۰ الی ۳۰ صنف کارگری در صنعت ساختمان دخالت دارند که به آنها دستمزد پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در کنار افزایش قیمت مصالح و کرایه و حمل و نقل، افزایش هزینه صدور پروانه ساختمانی باعث افزایش هزینه تمام شده ساختمان شده که در نهایت این مردم هستند که باید آن را پرداخت کنند.

ابراهیم پور اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از طبقات جامعه توان خرید یک واحد آپارتمانی را ندارند و با این شرایط که در آینده رخ خواهد داد، پیش بینی می شود که این افزایش قیمت ها توان خرید مردم را پایین‌تر هم ببرد.

کارشناس حوزه مسکن اظهار کرد: تصمیم گرفته شده ۱۰۰ درصد با طرح جهش تولید مسکن منافات دارد و با این وضعیت این طرح از پیش شکست خورده است.

وی توضیح داد: در طرح اقدام ملی مسکن وزارتخانه قیمت تمام شده را متری چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرده که اجرای این طرح با شرایط کنونی امکان پذیر نیست و اگر هزینه های دیگری را به آن اضافه کنیم غیرممکن خواهد شد و یا کیفیت را کاهش خواهد داد.

ابراهیم پور با بیان این که افزایش دستمزدها حدود ۲۰ درصد در قیمت تمام شده ساختمان تاثیر می‌گذارد، اضافه کرد: درآمد یک کارگر ساده با افزایش ۵۷ درصدی به درآمد یک بنا خواهد رسید در نتیجه بنا هم به صورت دومینووار دستمزد خود را افزایش خواهد داد و این چرخه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4204
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.