• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
سرپرست سازمان شیلات ایران اعلام کرد؛

بیش از ۱.۲ میلیون تن آبزی در کشور تولید شد

  • کد خبر : 4133
  • 22 اسفند 1400 - 12:08
بیش از ۱.۲ میلیون تن آبزی در کشور تولید شد
سرپرست سازمان شیلات ایران اعلام کرد: تولید آبزیان کشور حدود یک میلیون و ۲۶۸ هزار تن است که از این میزان حدود ۵۵۰ هزار تن مربوط به آبزی‌پروری است.

به گزارش نویاب به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین حسینی در حاشیه سفر استانی هیات دولت به استان مازندران و بازدید دیروز وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع پرورش ماهی خاویاری قره‌برون در چیکرود جویبار استان مازندران به خبرنگار ما گفت: یکی از گونه‌های مهم در آبزی‌پروری، گونه ماهیان خاویاری است، زیرا صید ماهیان به علت تحت فشار بودن ذخایر در دریا ممنوع است.

وی افزود: در حال حاضر پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲ استان کشور انجام می‌گیرد و در این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری به عنوان یک مگاپروژه، نزدیک به ۵۰ درصد گوشت ماهیان خاویاری کشور تولید می‌شود.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های این مجتمع پرورش ماهی خاویاری اظهار داشت: تشکیل زنجیره ارزش از تولید بچه ماهی تا پرورش، فرآوری، پایانه صادرات و تولید خوراک آبزی در دستور کار این مجتمع تولیدی است.

وی با اشاره به این که در استان مازندران ۲۲۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولید می‌شود، اظهار کرد: ۱۶۰۰ تن از گوشت خاویاری استان مازندران از طریق این مجتمع تولید می‌شود.

سرپرست سازمان شیلات ایران با بیان این که در این مجتمع حدود ۵.۵ تن خاویار استحصال می‌شود، تصریح کرد: ما در تکنولوژی و عمل‌آوری خاویار حرف اول را می زنیم و با این حال توسعه صنایع تبدیلی در مرحله پس از تولید موضوع بسیار مهمی در بخش کشاورزی و در حوزه شیلات به شمار می‌رود.

حسینی گفت: با همت دست‌اندرکاران این مجتمع نیز برای احداث صنایع تبدیلی و فرآوری گوشت خاویاری اقدامات خوبی انجام شده تا ارزش افزوده پس از تولید در سبد درآمدی تولید کننده قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4133
  • منبع : وزارت جهاد کشاورزی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.