• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

سرمایه گذار جدید پتروشیمی در راه گلستان

  • کد خبر : 4071
  • 19 اسفند 1400 - 18:32
سرمایه گذار جدید پتروشیمی در راه گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نتیجه تعامل و همکاری دو قوه قضاییه و مجریه، پروژه پتروشیمی گلستان، در مسیر تکمیل و راه اندازی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار نویاب، حیدر آسیابی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: پس از پیگیری‌های قضایی برای رفع مشکل پتروشیمی گلستان، رئیس جمهور هم در سفر چند روز پیش هیئت دولت به گلستان، دستور ویژه به وزیر نفت برای راه اندازی پتروشیمی گلستان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مرتضی شاه‌میرزایی معاون وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در تماس تلفنی اعلام کرد با دستور وزیر نفت تا پایان اسفند یک شرکت سرمایه گذار که اهلیت لازم برای اجرای طرح‌های پتروشیمی دارد برای مذاکره و تکمیل این طرح به دادگستری گلستان معرفی و راهی استان می‌شود.

آسیابی ادامه داد: تکاپو برای راه اندازی دوباره پتروشیمی گلستان ۲۵ آذرماه امسال با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان آغاز شد و به این ترتیب در کمتر از سه ماه با تعامل و هماهنگی قوه قضاییه و قوه مجریه، طرح پتروشیمی گلستان که از ۱۵ سال پیش تاکنون بر زمین مانده است، در مسیر تکمیل و راه اندازی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هفته گذشته بود که در پی دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری دادگستری گلستان، معاون وزیر نفت نظر هیئت کارشناسی برای بررسی راهکارهای راه اندازی پتروشیمی گلستان را در نامه رسمی به رئیس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد.

آسیابی افزود: در این نامه معاون وزیر نفت دو راهکار اجرایی برای راه اندازی پتروشیمی گلستان اعلام کرد که انتخاب سرمایه گذار جدید یکی از این راهکارها بود.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان کرد: بخش مربوط به دستگاه قضایی هم، بحث خلع ید سرمایه گذار فعلی است که با اختیارات ویژه ای که رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان تفویض کردند ما در این زمینه آمادگی داریم و به محض ورود سرمایه گذار جدید این اقدام انجام می‌شود.

پتروشمی گلستان بیش از ۹۰ هزار سهامدار دارد که از طریق پذیره نویسی در سال ۱۳۸۴ سهامدار این شرکت شدند.

این پروژه طی ۱۵ سال گذشته فقط ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4071
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.