• امروز : چهارشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 23 April - 2025
1
سرپرست خبرگزاری ایمنا در گلستان:

کمبود خبرنگار متخصص در گلستان| اکثر خبرنگاران بجای خبرنگاری مشغول بازاریابی هستند

  • کد خبر : 40548
  • 17 مرداد 1403 - 14:27
کمبود خبرنگار متخصص در گلستان| اکثر خبرنگاران بجای خبرنگاری مشغول بازاریابی هستند
رئوفی فر، سرپرست خبرگزاری ایمنا در گلستان گفت: بازاریابی کار بدی نیست و برای رسانه لازم است اما متاسفانه تعداد زیادی از خبرنگاران امروز بجای خبرنگاری مشغول بازاریابی هستند.

به گزارش نویاب، الهام رئوفی فر در میزگرد «مطالبات فعالان حوزه رسانه گلستان به دولت چهاردهم» که به همت پایگاه خبری نویاب برگزار شد، اظهار کرد: مدیر مسئولان از نبود امنیت شغلی خبرنگاران گلایه دارند اما خود این افراد از خبرنگاران حمایت نمی کنند حتی این قشر از سوبسیدها، یارانه ها و مزایا محروم هستند، با همت ارشاد؛ بیمه تامین اجتماعی البته همراه با شروط فراوان به خبرنگاران اختصاص داده شد.

سرپرست خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه در دو دهه گذشته رسانه را به عنوان یک تهدید نمی دیدند، افزود: برخی از نگاه های تهدید گونه مدیران به عملکرد خود رسانه ها برمی گردد بنابراین امنیت شغلی از طرف خود فعالان حوزه رسانه به خطر افتاد و جایگاه رسانه را برخی از اهالی آن متزلزل کرده اند.

وی با مطرح کردن این سوالات که چه تعداد از خبرنگاران گلستانی بدون دریافت امتیاز به صورت حرفه ای در جشنواره ها شرکت می کنند؟ و چقدر فعالان این حوزه دغدغه استان را دارند؟، گفت: اول باید برخی مسائلی که در حوزه رسانه و فعالان آن وجود دارد را حل کنیم و بعد به دنبال مطالبات خود از دولت چهاردهم باشیم.

وی با تاکید براینکه اقدامات قهری علیه رسانه ها به دلیل نبود تخصص اهالی رسانه است، گفت: فعالان رسانه ای با دانستن این نکته که هر کلمه ای مسئولیت حقوقی دارد از هر لفظی استفاده نکنند، متاسفانه اهالی رسانه در صفحات اینستاگرام و کانال های خود به این نکته توجه نمی کنند و هر لفظی را در شبکه های اجتماعی به کار می برند.

امنیت شغلی با مهارت افزایی حاصل می شود

رئوفی فر با تاکید بر نبود امنیت شغلی در حرفه خبرنگاری ادامه داد: وقتی مهارت آموزی و کار حرفه ای وجود ندارد طبیعتا امنیت شغلی هم حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: افرادی که سال های قبل در خانه مطبوعات فعالیت داشتند به فعالیت تشکل های رسانه ای انتقاد دارند، این افراد که سال ها بر این مسند تکیه زده بودند برای رسانه و فعالان آن هیچ اقدامی انجام ندادند و با ابراز گلایه عملا انگشت اتهام را به سمت خود می گیرند، به نوعی همین افراد یکی از عاملان مشکلات و نگرانی فعالان این حوزه هستند.

وی در خاتمه یادآور شد: بین خبرنگار، بازاریاب، صفحه آرا و مدیر مسئول تفاوت وجود دارد، هر کدام از این افراد برای رسانه مهم هستند، بازاریابی کار بدی نیست و برای رسانه لازم است اما متاسفانه تعداد زیادی از خبرنگاران امروز بجای خبرنگاری مشغول بازاریابی هستند.

وی افزود: به دلیل نبود نیروی متخصص در استان امروزه با وجود خبرگزاری های زیاد در استان نمی توانیم مشکلات استان را حل کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=40548
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.