• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان؛

ره آورد سفر رئیس جمهور به گلستان؛ تصویب بیش از ۳۰۰۰میلیارد تومان در حوزه کشاورزی

  • کد خبر : 4018
  • 18 اسفند 1400 - 11:09
ره آورد سفر رئیس جمهور به گلستان؛ تصویب بیش از ۳۰۰۰میلیارد تومان در حوزه کشاورزی
همدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به گلستان از تصویب ۱۴ طرح در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: اعتباری معادل سه هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

عفت همدم در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: در مجموع ۱۶ سفر استانی رئیس جمهور، گلستان جزو استان‌هایی بود که بالاترین رقم ریالی را در پروژه‌های مصوب داشت.

وی با بیان این نکته که در مجموع ۱۱۱ طرح با اعتباری حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان مصوب شد، افزود: از این عدد ۱۰۹ طرح مرتبط با حوزه زیرساخت و پروژه‌های عمرانی است که برای آن حدود ۱۱ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ضمن کشاورزی خواندن صنعت غالب استان، گفت: خوشبختانه بالاترین رقم ریالی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور مرتبط با پروژه‌های بخش کشاورزی است.

وی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به گلستان از تصویب ۱۴ طرح در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: اعتباری معادل سه هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

به گفته وی، زهکشی اراضی کشاورزی، بیابان زدایی، اصلاح مراتع، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری از جمله اولویت‌های حوزه کشاورزی استان بود که خوشبختانه در سفر هیات دولت برای آن اعتبارات خوبی دیده شد.

همدم ادامه داد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری با توجه به کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل سیلاب به صورت جدی در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه برای این حوزه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: برای اصلاح و احیا مراتع و بیابان زدایی در استان مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد همچنین برای لایروبی آب بندان های استان هم ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خاطر نشان کرد: برای احداث زیرساخت‌های پرورش میگو و ماهیان خاویاری مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان هم برای توسعه باغات دیم در زمین‌های شیبدار پیش بینی شد.

وی در خاتمه توسعه گیاهان دارویی در استان را یکی از عوامل رشد اقتصادی گلستان برشمرد و افزود: برای توسعه گیاهان دارویی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=4018
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.