• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
مدیر مجتمع دخانیات گلستان:

تمام مطالبات توتون کاران امسال پرداخت شد

  • کد خبر : 3993
  • 16 اسفند 1400 - 11:11
تمام مطالبات توتون کاران امسال پرداخت شد
یونسی، مدیر مجتمع دخانیات گلستان با بیان این نکته که تمام مطالبات توتون کاران در سال جاری پرداخت شد، گفت: در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم ۶۷۰ تن توتون در استان تولید شد.

مهران یونسی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: گلستان از دیرباز با بیشترین میزان سطح کشت و تولید توتون یکی از مهمترین منابع کشت توتون در سطح ملی است.

وی ادامه داد: در این استان با توجه به تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی خوشبختانه سه نوع توتون مرغوب اعم از ویرجینیا، بارلی و باسما کشت می‌شود.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان ضمن یادآوری این نکته که کشت توتون نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال گلستان ایفا می‌کند، افزود: امسال کشت توتون در سطح یک هزار و ۳۵۰ هکتار انجام شد و در این راستا با یک هزار و ۵۰۰ نفر توتون کار قرارداد منعقد شد که متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب آب‌وهوا تولیدکنندگان توتون دچار ضرر و زیان زیادی شدند.

وی تولید توتون در سال جاری را ۶۷۰ تن اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تمامی مطالبات کشاورزان که رقمی حدود ۲۸۰ میلیارد ریال بود، در سال جاری پرداخت شد.

یونسی ضمن اظهار امیدواری از اینکه با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود، گلستان می‌تواند به جایگاه گذشته بازگردد، اظهار کرد: توتون کاران باتجربه و کادر مهندسی در مجتمع دخانیات و زیرساخت‌های مناسب باعث می‌شود تا کشت توتون در استان به خوبی انجام شود.

وی بابیان این نکته که گلستان از بهترین امکانات برای نگهداری و عمل‌آوری توتون برخوردار است، افزود: در استان بیش از دو هزار گرمخانه و ۲۰ هزار متر مربع سالن عمل‌آوری توتون داریم.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان در خاتمه یادآور شد: مجتمع کارخانجات قرق یکی از بزرگترین مجتمع‌های عمل‌آوری و خشکانیدن توتون در سطح خاورمیانه است؛ این امکانات نشاندهنده پتانسیل گلستان در بخش پرورش توتون است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3993
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.