• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
وزیر میراث فرهنگی:

امکان اقامت در جزیره آشوراده فراهم می‌شود

  • کد خبر : 3912
  • 13 اسفند 1400 - 23:50
امکان اقامت در جزیره آشوراده فراهم می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امکانات حداقلی برای گردشگرانی که در جزیره آشوراده قصد اقامت دارند فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار نویاب، عزت الله ضرغامی پیش از جمعه در حاشیه بازدید از جزیره آشوراده، اظهار کرد: جزیره آشوراده به عنوان یکی از ظرفیت‌های بی بدیل گردشگری کشور دارای ساحلی مناسب برای شنا و تفریحات دریایی است.

وی افزود: این جزیره با وسعت ۷۰۰ هکتار، آمادگی تاسیسات مختلف به ویژه تاسیسات گردشگری را دارد اما متاسفانه در گیر و دار نظام اداری و شوراهایی است که گوشه‌ای از مسئولیت را در اختیار دارند و در نتیجه کاری انجام نمی‌شود.

ضرغامی ادامه داد: امروز در جلسه با رئیس جمهور مشکلات مرتبط با مسائل گردشگری جزیره آشوراده مطرح و حل شد، ۲۲ هکتار از این منطقه در اختیار ما قرار داده شده که برای آن طرح مقدماتی فراهم و جانمایی‌ها را انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خدمات و سرویس‌های مختلف گردشگری و تفریحی را در جزیره آشوراده مشخص کردیم و در برخی مجوزها محدودیت‌هایی وجود داشت که با دستور اکید رئیس جمهور رفع خواهد شد.

وی یادآور شد: این جزیره زیبا، فوق العاده و استثنایی است و در طرح نهایی با توجه به دستور رئیس جمهور، امکانات حداقلی برای گردشگرانی که قصد اقامت در این جزیره را دارند فراهم خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دلیلی ندارد گردشگران در جزیره آشوراده اقامت نداشته باشند، گفت: باید زیر میز نظام اختاپوسی اداری و روابط ناکارآمد زد که کار را متوقف کرده بودند و این موضوع امروز حل شد و همکاران ما به سرعت در این بخش طرح‌های نهایی را جمع بندی و اعلام خواهند کرد.

ضرغامی افزود: باید بهترین ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در استان گلستان به ویژه جزیره آشوراده فراهم شود زیرا این استان دیدنی و دارای جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای است.

وی ادامه داد: گلستان دارای کوه، جنگل، دریا و کویر است و کدام استان را با این جاذبه‌ها پیدا می‌کنید؟ پس باید حداقل امکانات را فراهم کنیم و با تصمیماتی که امروز در جزیره آشوراده گرفته شد تا حدود زیادی مشکلات حل می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3912
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.