• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
مدیر مجتمع دخانیات گلستان:

کشت توتون در هر هکتار چهار نفر اشتغال ایجاد می کند

  • کد خبر : 3826
  • 11 اسفند 1400 - 16:00
کشت توتون در هر هکتار چهار نفر اشتغال ایجاد می کند
یونسی، مدیر مجتمع دخانیات گلستان کشت توتون در استان را منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دانست و گفت: در هر هکتار محصول توتون چهار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

مهران یونسی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: از آنجالیکه غالب صنعت استان کشاورزی و دامپروری است ۶۵ درصد توتون کشور از استان گلستان تأمین می‌شود.

وی با بیان این نکته که ناملایماتی در این سال‌ها بر توتون کاران گلستانی رفت، افزود: براین اساس تأمین معیشت کشاورزان و حل مسائل مربوط به آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

یونسی میزان برداشت توتون در سال گذشته را یک هزار و ۳۰۰ تن توتون ویرجینیا، ۲۰۰ تن توتون بارلی و یک هزار تن توتون باسما اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان برداشت این محصول متعلق به بخش کوهسارات شهرستان مینودشت است.

وی با اعلام این مطلب که اعتقاد دارم کشاورز ما شریک تجاری صنعت دخانیات است، افزود: براین اساس تلاش می‌کنیم تا بیش از گذشته به توتون کاران استان و داغدغه‌های آن‌ها توجه داشته باشیم.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان با بیان این نکته که سومین سایت گرمخانه مدرن عمل‌آوری توتون جهان در گلستان فعال است، افزود: ۱۰۰ دستگاه گرمخانه در این مرکز فعال است که در قرق استقرار دارد.

وی در خاتمه سطح زیر کشت توتون استان را یک هزار و ۳۵۰ هکتار دانست و گفت: مجتمع دخانیات گلستان سال گذشته با یک هزار و ۵۰۰ توتون کار استان قرارداد منعقد کردند که متأسفانه به دلیل شرایط نامناسب آب و هوا کشاورزان این محصول متضرر شدند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3826
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.