• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

افزایش ۳۰ درصدی تعرفه قالی شویی های گلستان

  • کد خبر : 3819
  • 11 اسفند 1400 - 15:41
افزایش ۳۰ درصدی تعرفه قالی شویی های گلستان
رئیس اتحادیه قالی شویان گرگان گفت: تعرفه قالی شویی ها تنها ۳۰ درصد افزایش یافته که این رقم با توجه به گرانی مواد اولیه بسیار ناچیز است.

سید حسین عقیلی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، طی یکسال همه چیز سه الی چهار برابر می‌شود، ولی قیمت‌های ما همچنان در طول یکسال ثابت می‌ماند.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت‌ها نیاز داریم تا با توجه به تورم موجود، بتوانیم تعرفه خدمات این بخش را بیشتر کنیم.

عقیلی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات مالی زیادی برای ما به وجود آمده است، به طوری که هزینه‌ها با میزان درآمدهای ما یکسان نیست و ضررهای مالی زیادی به ما وارد شده است.

وی از افزایش قیمت این صنف در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر شستشوی فرش‌های ماشینی متری ۱۰ هزار تومان است که در گذشته به تفکیک تراکم محاسبه می‌شد.

رئیس اتحادیه قالی شویان گرگان یادآور شد: شستشوی فرش دستباف بسته به نوع آن از ۳۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان است، همچنین شستشوی مبل هفت‌نفره بسته به نوع و پارچه آن از ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان و مبل ۹ نفره ۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان است.

وی با بیان این نکته که متاسفانه در چند سال گذشته مشکلات اقتصادی و تورم ضرر زیادی به قالیشویی ها وارد کرده، افزود: قیمت یک قالی ۱۲ متری در سال گذشته حدود ۹۰ هزار تومان بود که با توجه به افزایش قیمت‌ها امسال به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته این فعال اقتصادی، سال گذشته هزینه شستشوی هر متر قالی هفت هزار و ۵۰۰ بوده که امسال به ۱۰ هزار تومان رسیده است.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه آیا بعد از بالا رفتن قیمت‌ها میزان تقاضای مردم افزایش یافته است، گفت: افزایش قیمت تاثیری در کاهش تقاضای مردم نداشته و مردم مانند هر سال متقاضی شستشو فرش هستند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3819
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.