• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

انعقاد اولین قرارداد سرمایه گذاری در منطقه لجستیک اینچه برون

  • کد خبر : 3813
  • 11 اسفند 1400 - 11:30
انعقاد اولین قرارداد سرمایه گذاری در منطقه لجستیک اینچه برون
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از انعقاد پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون خبرداد.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: مهم‌ترین بخش راه‌اندازی مرکز لجستیک اینچه برون، مبحث سرمایه گذاری است که این مقوله بعد از اقدامات حقوقی، ثبتی، فنی و پیش ساختی انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: کمیسیون لوایح ۵۳۸ هکتار زمین برای ایجاد مرکز لجستیکی اینچه برون در اختیار راه‌آهن قرار داده و همچنین ۱۱۰ هکتار هم توسط خود راه آهن خریداری شد و در مجموع ۶۵۰ هکتار زمین برای ایجاد این مرکز لجستیک در اختیار ما است.

وی توضیح داد: روند واگذاری ۵۳۸ هکتار بسیار به درازا انجامید و ۱۰ روز پیش اداره کل منابع طبیعی استان طبق مصوبه شورای تأمین این اراضی را به راه آهن واگذار کرد و هم اکنون مشکلات حقوقی برطرف شده و ما توانستیم سرمایه گذار جذب کنیم.

اعتماد با اشاره به انعقاد قرارداد اولین سرمایه گذاری در منطقه لجستیک، اعلام کرد: این سرمایه‌گذاری در زمینه تخلیه و بارگیری و نگهداری غلات بود و صنعت فرآوری چوب هم در آن انجام خواهد داد که مجموعاً حدود ۲.۵ میلیون تن بار برای این سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه این سرمایه‌گذار بومی است، گفت: این طرح در سال گذشته مطرح و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن در نظر گرفته شده است و امروز (چهارشنبه) با حضور مسئولان ارشد راه آهن، قرارداد ۲۵ سال اجاره به شرط تجهیز منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تلاش می‌کنیم که مدت قرارداد را با مکاتبه با وزیر اقتصاد به ۴۰ سال افزایش دهیم.

اعتماد تاکید کرد: تمامی مراحل اهلیت سنجی، توجیه اقتصادی و سایر مطالعات در کارگروه‌های مختلف بررسی شده و این قرارداد می‌تواند سرآغاز قراردادها و جذب سرمایه گذار در منطقه لجستیک باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه طی چند روز اخیر چندین سرمایه‌گذار به ما مراجعه کردند، گفت: این پروژه یکی از دستاوردهای عملی سفر رئیس جمهور به استان است.

اعتماد افزود: نگاه به سرمایه گذاری در دولت جدید واقعی‌تر شده و تسریع در روند واگذاری اراضی نشان دهنده همین نگاه است.

وی تاکید کرد: هشت درصد رشد اقتصادی استان با ۳.۵ درصد در افزایش بهره وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد که استراتژیک مناسبی برای اقتصاد استان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3813
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.