• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان:

زمستان امسال ۱۵۰ تن خوراک دام به مناطق کوهستانی اختصاص یافت

  • کد خبر : 3736
  • 08 اسفند 1400 - 9:06
زمستان امسال ۱۵۰ تن خوراک دام به مناطق کوهستانی اختصاص یافت
سمیعی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گلستان میزان تخصیص خوراک دام شهرستان کردکوی در زمستان امسال را دو هزار و ۸۴۲ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۵۰ تن به مناطق کوهستانی اختصاص یافت.

رحمت اله سمیعی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: نهاده‌های دامی برای دامداران شهرستان کردکوی به طور متوسط در دی ماه حدود یک هزار و ۱۴۷ تن در بهمن ماه ۹۷۵ تن تخصیص یافته است.

وی با بیان این نکته که از این رقم تخصیص یافته ۱۵۰ تن نهاده ویژه مناطق کوهستانی بوده، اضافه کرد: در اسفند ماه نزدیک به ۷۲۰ تن نهاده دامی تاکنون به دامداران شهرستان کردکوی تخصیص یافته است.

سمیعی ضمن یادآوری انتشار ویدیویی از گلایه‌مندی یک دامدار در روستای چمن ساور کردکوی، گفت: برابر با بازدیدهای انجام شده از روستای چمن ساور کردکوی، شرایط نامناسب نگهداری، موجب مرگ دام‌ها شده نه کمبود خوراک دام.

وی در خاتمه یادآور شد: در فضایی که امکان نگهداری حداکثر ۱۵۰ راس دام وجود داشت، نزدیک به ۴۵۰ راس دام نگهداری می‌شد که به دلیل اولین سرمای زمستان و شرایط نامناسب بهداشتی باعث مرگ دام‌های این دامدار گلستانی شد.

گفتنی است در ویدیویی که از دامدار روستای چمن ساور کردکوی منتشر شد، این دامدار گلستانی تعداد تلفات دام‌هایش را ۷۵۰ راس و علت مرگ آنها را سهل انگاری سازمان جهاد کشاورزی گلستان در تخصیص خوراک دام اعلام کرده بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3736
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.