• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11
رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه:

نرخ سود لوازم جانبی موبایل ۱۷ سال تغییر نکرده است

  • کد خبر : 3713
  • 07 اسفند 1400 - 9:25
نرخ سود لوازم جانبی موبایل ۱۷ سال تغییر نکرده است
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان گفت: بعد از ۱۷ سال نرخ سود لوازم جانبی تلفن همراه تغییری نکرده و باید دولت در این زمینه ورود کند.

مصطفی باقری نیا در گفتگو با نویاب اظهار کرد: فروشندگان و فعالان موبایل از دولت گِله دارند زیرا سود لوازم‌جانبی در قانون ۱۳ درصد بوده و این رقم برای ۱۷ سال پیش است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان با بیان این که این مبلغ بسیار ناچیز بوده و باید افزایش یابد، ادامه داد: فروشندگان، لوازم جانبی را برابر عرف فروخته اما گوشی تلفن را به دلیل شرایط رقابتی زیر سود قانونی(کمتر از یک درصد) می فروشند.

وی بیان کرد: بعد از ۱۷ سال نرخ سود لوازم جانبی تلفن همراه تغییری نکرده و باید دولت در این زمینه ورود کند.

باقری نیا همچنین گفت: مالیات فروشندگان یکی دیگر از معضلات این بخش است زیرا مالیات برای فعالان این بخش بی رحمانه محاسبه شده و ۱۴ درصد سود در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه و ثابت شهرستان گرگان ادامه داد: محاسبه مالیات ۱۴ درصدی اجحاف در حق فروشندگان بوده چون بازار رقابتی است و فروشندگان نیم درصد سود را در نظر می گیرند و باید مالیات را بر درآمد و نه بر گردش بانکی محاسبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حذف ارز نیمایی سبب افزایش قیمت ها خواهد شد زیرا طبق قانون، ارز برخی از برندها حذف می شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3713
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.