• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

۳۰ درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده ساکن هستند

  • کد خبر : 3651
  • 03 اسفند 1400 - 19:40
۳۰ درصد جمعیت شهری گلستان در بافت فرسوده ساکن هستند
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۲۷ درصد شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت گلستان فرسوده بوده و ۳۰ درصد مردم در این بافت‌ها سکونت دارند.

به گزارش نویاب، حسین محبوبی اظهارکرد: بازآفرینی شهری نگرش و اقدامات جامع و گسترده‌ای است که در شهرها انجام می‌شود تا با انجام عملیات خاصی به پایداری اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و محیطی در محلات مختلف برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: براساس این تعریف، چهار هدف عمده در بازآفرینی شهری دنبال شده که اولین مورد ارتقاء کیفی فضاهای عمومی و زیرساخت‌ها، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای ساختمانی و توان افزایی اجتماعی و اقتصادی است.

وی بیان کرد: توان اقتصادی ساکنان این محلات کمتر، آسیب‌های اجتماعی بیشتر و واحدهای مسکونی آن ریزدانه و فاقد استحکام لازم هستند و تراکم افراد هم در واحد سطح بیشتر است.

محبوبی با بیان این که ۱۶ شهر گلستان دارای بافت فرسوده مصوب هستند، اضافه کرد: ۲۷ درصد شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت فرسوده بوده و ۳۰ درصد جمعیت در این بافت‌ها سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان ۳۵ درصد جمعیت شهری در ۲۴ درصد بافت ناکارآمد و در شهر گنبدکاووس ۴۸ درصد جمعیت در ۳۱ درصد مساحت شهری بافت ناکارآمد ساکن هستند و این امر زنگ خطری برای این مناطق است.

محبوبی ادامه داد: در راستای تشویق سرمایه گذاران برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده استان، مشوق‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3651
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.