• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان

کشاورز گلستانی از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیست

  • کد خبر : 3646
  • 03 اسفند 1400 - 19:29
کشاورز گلستانی از هیچ حمایت دولتی برخوردار نیست
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: کشاورزان گلستانی از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نیستند و همه نیازهای خود را برای تولید محصول باید از بازار آزاد تهیه کنند.

رمضان مقصودلو در گفتگو با خبرنگار نویاب قیمت سیب زمینی با توجه به هزینه های تمام شده آن را نزدیک به هفت هزار تومان برشمرد و اظهار کرد: اگر سیب زمینی زیر این قیمت خرید و فروش شود توجیه اقتصادی برای تولید کننده ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه این محصول در بازار با قیمت بالا خرید و فروش می شود مورد توجه مسئولان قرار گرفته و با تعرفه گذاری و جلوگیری از صادرات به دنبال کنترل قیمت و عرضه آن در بازار هستند.

مقصودلو با بیان اینکه متاسفانه مسئولان با تصمیمات نادرست خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان وارد می کنند، افزود: کشاورزان از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نیست و همه نیازهای خود را مانند بذر، کود، سم، اداوات از بازار آزاد تهیه می کند چرا برای فروش محصول آن را باید به قیمت دولتی عرضه کند.

رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان ادامه داد: ما شورای عالی امنیت غذایی داریم اما انجمن و شورا برای دفاع از حقوق کشاورزان و تولید کنندگان نداریم.

وی در خاتمه با بیان اینکه کشاورزان به دولت یارانه می دهند، یادآورشد: کشاورزان وام دار کسی نیستند، با هزینه خودشان محصول را تولید می کنند پس مدیریت و تصمیم گیری ها نیز باید به گونه ای باشد که در کنار امنیت غذایی کشور بر این قشر فشار وآسیب نیز وارد نشود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3646
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.