• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
یک کارشناس ساختمان:

تعرفه خدمات نظام مهندسی نیازمند تجدیدنظر است

  • کد خبر : 3636
  • 02 اسفند 1400 - 11:56
تعرفه خدمات نظام مهندسی نیازمند تجدیدنظر است
ابراهیم پور، کارشناس ساختمان با اشاره به پایین بودن تعرفه خدمات نظام مهندسی، گفت که با توجه به مسئولیت یک مهندس باید این تعرفه ها تغییر کند.

محمد ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: در زنجیره ساخت چند دستگاه به یکدیگر متصل بوده که شامل انبوه سازان، سازمان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی هستند.

این کارشناس ساختمان و عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص هزینه خدمات مهندسی هم گفت: پایه‌گذاری اشتباهی در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان گذاشته شده و بر اساس آن هزینه خدمات نظام مهندسی محاسبه می شود که رقم بسیار پایین است.

وی بیان کرد: در کارگروه تعیین تعرفه خدمات نظام مهندسی کشور تلاش کرده تا این مبالغ را تغییر دادیم و برای وزارت خانه هم آن را فرستادیم.

ابراهیم پور ادامه داد: هزینه خدمات نظام مهندسی در ساخت و ساز نیم‌ درصد هم نیست در صورتی که هزینه صدور پروانه بیشتر از این است.

این کارشناس ساختمان گفت: سایر هزینه های ساخت هم بالا بوده و با محاسبه و تقسیم قیمت ها مشاهده می‌کنید که دستمزد هزینه اجرای اسکلت بیشتر از دستمزد خدمات مهندسی است در صورتی که یک اسکلت کار بعد از اتمام کار خود دیگر مسئولیت ندارد اما یک مهندس به واسطه امضایی که پایین نقش گذاشته تا پایان عمر مسئول است زیرا ما در مسئولیت مهندسی زمان نداریم.

وی بیان کرد: لذا با این مقدمات لازم است در زمینه هزینه خدمات مهندسی تجدید نظر شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3636
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.