• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
رئیس سازمان صمت گلستان:

۷۵ واحد تولیدی در گلستان ملزم به نصب قیمت تولید شدند

  • کد خبر : 3630
  • 02 اسفند 1400 - 11:43
۷۵ واحد تولیدی در گلستان ملزم به نصب قیمت تولید شدند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۷۵ واحد تولیدی در گلستان ملزم به نصب قیمت تولید بر روی کالاهای خود هستند.

به گزارش نویاب، حسین طلوعیان شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نصب قیمت تولید برای چهار نوع گروه کالایی اجباری شده که در گلستان شامل ۷۵ واحد تولیدی و ۲۳۹ قلم کالا هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان بیان کرد: این عمل سلب کاهش قیمت‌ها شده و از سودهای زائد هم جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مقابله با گران فروشی و شفاف سازی قیمت ها از مهم ترین اهداف اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها است.

طلوعیان اعلام کرد: مبنای محاسبه مالیات واحد تولیدی، قیمت کالا درب کارخانه است و اگر تولیدکننده به هر دلیلی قیمت محصول نهایی خود را افزایش دهد، ملزم است که براساس همان عدد، پرداخت مالیات کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه در سابق قیمت مصرف کننده بر روی کالا درج می شد، توضیح داد: از آن جایی که کالاها در شهرهای مختلف تولید می‌شود، در نتیجه تولیدکننده ناچار بود طولانی‌ترین مسیر و بیشترین هزینه را در نظر بگیرد و در حقیقت مصرف کننده مجبور بود بیشترین هزینه حمل را پرداخت کند، حال اگر ما قیمت تولیدکننده را مبنا قرار دهیم در این صورت کالایی که در یک شهر فروخته می‌شود با درصدی مشخص افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: بدین ترتیب اگر قیمت تولیدکننده به جای مصرف کننده روی کالا درج شود، قیمت کالاها شفاف‌تر می‌شود و خریداران هم اطمینان پیدا می‌کنند که کالا را با قیمت واقعی می‌خرند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3630
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.