• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان خبرداد؛

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح دریا برکت در گلستان

  • کد خبر : 3618
  • 01 اسفند 1400 - 14:24
ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح دریا برکت در گلستان
سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح «دریا برکت» در گلستان خبرداد.

محمدمهدی سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار نویاب در خصوص طرح دریا برکت اظهار کرد: کشور ما تاکنون نتوانسته از ظرفیت دریا و اقتصاد دریایی استفاده کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان افزود: اقتصاد دریامحور هم یک راهبرد اساسی بوده و هم یک برنامه توسعه ای و کنشگرا است.

وی بیان کرد: در ایران پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم ولی متاسفانه نتوانستیم از آن به درستی استفاده کنیم.

سلمان زاده توضیح داد: ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی از دریا بوده اما در کشور ما علیرغم وجود این همه ظرفیت، این عدد تنها دو درصد است.

وی ادامه داد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمینه اقتصاد دریایی بررسی‌های لازم را انجام داد و با توجه به محرومیت موجود در گلستان به موضوع اشتغال در این زمینه پرداخته شد تا زنجیره کاملی از صنعت آبزی پروری ایجاد شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان اضافه کرد: طرح «توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تولید آبزیان» در گلستان شکل گرفته که هدف آن محرومیت زدایی از منطقه «ترکمن صحرا» با ایجاد فرصت‌های شغلی و مشارکت در تولید است.

سلمان زاده بیان کرد: ایجاد بستر اشتغال، توسعه منطقه‌ای، تولید آبزیان و گردشگری دریایی از اهداف این طرح بوده و در آن پرورش ماهی در قفس، احداث سردخانه، حمل و نقل دریایی، رستوران و غیره دیده شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گلستان گفت: این طرح چهار ساله بوده و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص یافته است.

وی با بیان این که این طرح ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند، تاکید کرد: از توان و ظرفیت بومیان منطقه و صیادان در اجرای طرح دریا برکت استفاده خواهد شد.

طبقه گفته سلمان زاده این طرح بعد از اتمام لایروبی که توسط شیلات در حال انجام است، آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3618
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.