• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

بازار خودرو در شوک غرق شدن ۴ هزار خودرو لوکس

  • کد خبر : 3547
  • 29 بهمن 1400 - 19:14
بازار خودرو در شوک غرق شدن ۴ هزار خودرو لوکس
در حالیکه بازار خودرو به شدت تحت تاثیر مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی و همچنین کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا است، بروز حادثه آتش‌سوزی در کشتی باری حامل 4 هزار خودروی لوکس شوک جدیدی به فعالان بازار خودرو وارد کرده است.

به گزارش نویاب به نقل از کاماپرس، کشتی باری «فلیسیتی آیس» که سه‌برابر زمین فوتبال است، از روز چهارشنبه در اقیانوس اطلس دچار حریق شده و پس از تخلیه ۲۲ خدمه‌اش به صورت سرگردان در آب‌های این اقیانوس رها شده است.

طبق اعلام رسانه‌ها سه هزار و ۹۶۵ خودروی فولکس واگن در این کشتی وجود دارد. بنابه اعلام سخنگوی پورشه، هزار و ۱۰۰ دستگاه از محصولات این شرکت در میان خودروهای کشتی فلیسیتی آیس بوده است. البته این اولین باری نیست که خوروسازان اروپایی محصولات خود را در اقیانوس اطلس از دست می‌دهند. در سال ۲۰۱۹ نیز کشتی گراند امریکا که حامل دو هزار خودروی لوکس آئودی و پورشه بود، در مسیر میان دو قاره اروپا و آمریکا غرق شد.

از اولین ساعت‌های اعلام خبر آتش‌سوزی کشتی فلیسیتی آیس، برخی خریداران خودرو که سفارش‌های‌شان در این کشتی بوده با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی احساسات خود را ابراز کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر که به نظر می‌رسد خریدار یک دستگاه پورشه باکستر اسپایدر بوده، با انتشار توییتی ناامیدی خود را از دریافت این خودروی لوکس اعلام کرده است. قیمت مدل‌های استاندارد این خودرو حدود ۹۹ هزار و ۶۵۰ دلار است.

سخنگوی شعبه ایالات متحده لامبورگینی از اظهار نظر در مورد تعداد و مدل‌های خودروهای این شرکت که درگیر این حادثه شده‌اند، خودداری کرد.
۲۲ خدمه کشتی بدون اینکه آسیب ببینند با همکاری نیروی دریایی و نیروی هوایی پرتغال از کشتی خارج شده‌اند و در یک هتل محل اسکان داده شده‌اند. نیروی دریایی پرتغال نیز اعلام کرده بعید است به دلیل ابعاد کشتی بتوان آن را توسط یک یدک‌کش به ساحل آورد. در این شرایط به نظر می‌رسد که باید منتظر غرق شدن این کشتی غول‌پیکر و ۴ هزار خودروی لوکس موجود در آن بود.

این حادثه در نزدیکی جزایر آزور در اقیانوس اطلس رخ داده است. هنوز گزارشی از بروز آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از این حادثه منتشر نشده است. آتش‌سوزی از یکی از عرشه‌های باری این کشتی آغاز شده و به سایر بخش‌های سرایت پیدا کرده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3547
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.