• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
در گفتگو با نویاب:

زیرساخت های شبکه ریلی کشور متناسب با ظرفیت ها نیست؛ روسها برای سرمایه گذاری می آیند

  • کد خبر : 3400
  • 23 بهمن 1400 - 10:58
زیرساخت های  شبکه ریلی کشور متناسب با ظرفیت ها نیست؛ روسها برای سرمایه گذاری می آیند
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت های شبکه ریلی کشور متناسب با ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه برای حمل و نقل کالا و صادرات نیست.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با نویاب اظهار کرد: ظرفیت های حمل و نقل ریلی در گلستان و کشور بالا بوده ولی شرایط لازم را برای جابجایی کالا را ندارد لذا باید شرایط و امکانات و زیرساخت های این امر را فراهم کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون رابطه ما با ترکمنستان بهتر شده و می توان از این مسأله برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی استفاده کرد در نتیجه باید شرایط زیرساختی را فراهم کنیم زیرا شرایط مرزی آماده است.

وی با اشاره به مسیر ریلی موجود از شمال به جنوب، گفت: برای ارتباط و ایجاد کریدور شمال- جنوب و اتصال به آب‌های آزاد و اروپا، باید مسیر ریلی از سمت شاهرود و سمنان ایجاد شود زیرا مسیر فعلی از سمت مازندران طولانی بوده و برای تجار صرفه اقتصادی ندارد.

سنگدوینی ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به روسیه، مقرر شد که روس ها در راه آهن ایران سرمایه گذاری کنند و در این صورت شرایط بهتر شده و تحول عظیمی ایجاد می کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد اینچه برون مصوبات و مجوزات لازم را داشته و باید در روند مطالعات و ساخت آن سرعت داده شود و زیرساخت ها فراهم شده تا برای صادرات و واردات کالا موثر باشد.

وی ادامه داد: در غیر اینصورت شرایط خوبی از نظر توسعه تجارت و اقتصاد نخواهیم داشت لذا باید از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کنیم.

سنگدوینی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت ها، کشورهای دیگر هم می توانند صادرات خود را از کشور و خاک ما انجام دهند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: توسعه راه آهن حائز اهمیت بوده و چون هزینه انتقال کالا را نسبت به کامیون کاهش می دهد لذا باید به این مسأله توجه ویژه شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3400
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.