• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7
رئیس اتاق اصناف نظام کشاورزی عنوان کرد

تولید سنتی عامل بی میلی کشاورزان برای عضویت در نظام صنفی

  • کد خبر : 3137
  • 09 بهمن 1400 - 10:57
تولید سنتی عامل بی میلی کشاورزان برای عضویت در نظام صنفی
رئیس اتاق اصناف نظام کشاورزی با بیان اینکه۶۰ یا ۷۰ درصد تولید در کشور به‌صورت سنتی انجام می‌شود، گفت: کمتر کشاورزی تمایل دارد زیر نظر اتاق اصناف کشاورزی فعالیت‌های خود را دنبال کند.

به گزارش نویاب، قاسم پیشه‌ور رئیس اتاق اصناف نظام کشاورزی با اشاره به وظایف اتاق اصناف کشاورزی، افزود: سازمان دهی، نظم بخشی و دفاع از حقوق بهره‌برداران از جمله وظایف این اتاق است این در حالیست که کشاورزی در کشور اختیاری و نمی‌توان محدودیت‌های ویژه برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی گسترده است از این‌رو امکان کنترل کشاورزان دشوار است، گفت: انتظار داریم که مشوق‌های در این زمینه دیده شود تا عمده بهره‌برداران برای دریافت پروانه زراعت به ما مراجعه کنند. ۶۰ یا ۷۰ درصد تولید در کشور به‌صورت سنتی انجام می‌شود و کمتر کشاورزی تمایل دارد زیر نظر اتاق اصناف کشاورزی فعالیت‌های خود را دنبال کند.

پیشه‌ور ادامه داد: تمایل نداشتن کشاورزان برای عضویت در اتاق اصناف کشاورزی باعث شده است که آن‌ها هر محصولی را کشت و هر سم و کودی که در دسترس آنهاست قرار می‌گیرد استفاده کنند. این امکان برای دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد که مزارع کشاورزی را پلمب کند از این‌رو چندان بر پلمب مزارع کشاوری اصرار نداریم.

وی با بیان اینکه مشوق‌های تولید در اختیار وزارت کشاورزی است، گفت: وزارتخانه می‌تواند به کشاورزان بگوید ما محصولاتی را خریداری می‌کنیم که از مزرعه تا سفره تحت کنترل بودند و لازمه تحقق این مهم این است که کشاورزان پروانه نظام صنفی دریافت کنند. اینگونه مقدار سم و کود که مصرف می‌شود تحت کنترل است و ما می‌توانیم محصولات را رصد کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3137
  • نویسنده : الهام رئوفی فر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.