• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
یک فعال اقتصادی:

پرورش گل و گیاه زینتی سودآور و زودبازده است

  • کد خبر : 3014
  • 04 بهمن 1400 - 15:00
پرورش گل و گیاه زینتی سودآور و زودبازده است
رئیس سرای نوآوری کشت تجاری سازی گیاهان زینتی گرگان گفت: علاقمندان به پرورش گل و گیاه زینتی دربازه زمانی کوتاه به درآمدزایی می رسند.

محسن تجری در گفتگو با خبرنگار نویاب ضمن تاکید بر سوآوری و زودبازدهی این کسب و کار ، اظهار کرد: بسیاری از افراد علاقمند به حوزه پرورش گیاهان زینتی با صرف مدت یکسال و سرمایه گذاری حداقلی می توانند به درآمد مناسب برسند.

وی ادامه داد: خوشبختانه سرای نوآوری در طول این چند سال با یافتن بازارهای هدف خود به خوبی توانسته با سایر بخش ها رقابت کند.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: صادرات گل زینتی سال گذشته به کشورهای قزاقستان و قرقیزستان از اتفاقات خوبی است که در بازار این صنعت برای ما در سال های اخیر رقم خورد.

وی از انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی گرگان خبر داد و گفت: این رویداد با هدف معرفی محصولات به سایر کشورهای همسایه رخ داده که در همین راستا اتاق بازرگانی می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های ناشناخته سرای نوآوری را به کشورهای همسایه نشان دهد تا آنها در صورت علاقه به این مجموعه سفارش دهند.

رئیس سرای نوآوری کشت تجاری سازی گیاهان زینتی گرگان، اضافه کرد: خوشبختانه سرای نوآوری سال گذشته در بخش درآمدی دو میلیارد تومان فروش داشت که از این مقدار حدود ۸۰۰ میلیون تومان آن صرف هزینه دستمزد پرسنل و دویست میلیون تومن هم برای خرید کود و سم و حامل های انرژی هزینه شد.

وی هدف از راه اندازی سرای نوآوری را شناسایی توانمندی و پتانسیل هایی موجود اعلام کرد و افزود: تربیت افراد کارآفرین دارای ایده و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، افراد خلاق و نوآور هم از دیگر برنامه های سرای نوآوری است.

او خاطر نشان کرد: به عنوان مثال یکی از شرکت های دانش‌بنیان با حمایت سرای نوآوری، بر روی یک گیاه زینتی با هدف معالجه بیماری خاص، کار مطالعاتی انجام می‌دهد که در صورت عملیاتی شدن، این اتفاق بسیار فرخنده است. در کنار این موارد سرای نوآوری موظف است به دنبال درآمد زایی هم باشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=3014
  • نویسنده : الهام رئوفی فر
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.