• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

عملکرد بانک‌های قرض‌الحسنه مطلوب تر و بهتر از سایر بانک‌ها است

  • کد خبر : 2840
  • 29 دی 1400 - 10:25
عملکرد بانک‌های قرض‌الحسنه مطلوب تر و بهتر از سایر بانک‌ها است
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان معوقات بانک‌های قرض‌الحسنه زیر دو درصد است، یعنی بسیار بهتر از بقیه بانک‌ها عمل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار نویاب، سید احسان خاندوزی در خصوص عملکرد شبکه بانکی کشور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهارکرد: در سیستم بانکی، بانک‌هایی را داریم که بورسی نیستند، اما جزو کم مشکل‌ترین بانک‌ها هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تأکید بر عملکرد مطلوب بانک‌های قرض‌الحسنه تصریح کرد: میزان معوقات بانک‌های قرض‌الحسنه زیر دو درصد است، یعنی بسیار بهتر از بقیه بانک‌ها هستند و باید سعی کنیم این بانک‌ها را تقویت کنیم تا توان تسهیلات‌دهی آن‌ها بالا برود.

وی بیان کرد: آسان شدن دریافت تسهیلات برای افراد خوش‌حساب را ضروری دانست و گفت: قاعده‌گذاری‌ها برای افراد خوش حساب باید آسان‌کننده دریافت تسهیلات باشد و اعتبار افراد و سابقه آن‌ها به جای وثیقه، ملاک شود.

وی افزود: دسترسی به تسهیلات، شاخص بسیار مهمی است که این شاخص را قاعده‌های مجلس، دولت و بانک مرکزی تعیین می‌کنند و نباید این‌گونه باشد که فقط یک عده خاص به تسهیلات، دسترسی داشته باشند و باید موانع را برداریم.

خاندوزی تأکید کرد: در روزهای آینده، نخستین قدم را در این زمینه برمی‌داریم و به بانک‌های دولتی تکلیف خواهیم کرد در خصوص سطوح تسهیلات پایین حتماً با اتکا به اعتبار آن فرد عمل شود و اگر توان بازپرداخت تسهیلات را دارد، بدون وثیقه و بدون ضامن، این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در این مسیر آسیب‌ها را شناسایی می‌کنیم و چند ماه بعد برای سقف‌های بالاتر تسهیلات، نظام اعتبارسنجی و نهادسازی‌ها در کشور انجام خواهد شد و امیدوارم در روزهای آینده این خبر خوش را به مردم بدهیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سرپرستان خانوارهایی که دچار بیماری کرونا می‌شوند نیز اظهار کرد: به علت شیوع کرونا، بانک‌ها را مکلف کردیم تسهیلات قرض‌الحسنه برای سرپرستان خانوار که دچار بیماری کرونا می‌شوند بپردازند و بانک‌ها با فرد آسیب‌دیده از کرونا که سرپرست خانوار است تماس می‌گیرند و از او می‌خواهند که اگر به تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز دارد، بیاید و تسهیلات را دریافت کند

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2840
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.