• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
نویاب گزارش می‌دهد؛

قیمت خودرو سقوط می‌ کند؟

  • کد خبر : 2825
  • 28 دی 1400 - 16:59
قیمت خودرو سقوط می‌ کند؟
بازار خودرو در برابر کاهش قیمت سرسختی نشان می‌دهد. حالا پس از مدت‌ها که دلار از کانال ۳۰هزار تومان عقبگرد کرده و به حدود ۲۷هزار تومان رسیده است، خودرو انعطاف به خرج داده و در دو روز گذشته اندکی قیمت خودرو کاهش داشت اما امروز دوباره روند کاهش قیمت خودرو متوقف شد.

به گزارش نویاب، امروز قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روز گذشته تغییر نکرد و در واقع روند کوتاه مدت کاهش قیمت خودرو متوقف شد. 

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که ریزش قیمت دلار از کانال ۳۰ هزار تومان و رسیدن قیمت آن به حدود ۲۷ هزار تومان بازار خودرو را چندان مناثر نکرد.

 کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در این زمینه گفت: کاهش قیمت دلار از ۳۰ به ۲۸ هزار تومان تاثیر چندانی در بازار خودرو نداشت و قیمت این کالا بر اثر کاهش نرخ ارز تنها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

او در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو به ایسنا توضیح داد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.

محمدی نیکخواه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو از در کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده تفاوتی زیادی دارد. به عنوان مثال در گذشته خودروهای ما در کارخانه با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما زمانی‌ که به دست مصرف‌کننده می‌رسید، با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد. در حال حاضر این تفاوت قیمت نسبت به ماه‌های گذشته نیز کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است و تا زمانی که نوسانات ارزی وجود داشته باشد، نرخ این محصول کاهش پیدا نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در خصوص ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو گفت: امیدوارم سال آینده با پشتیبانی رئیس‌جمهور و وزیر صمت عرضه‌ خودرو افزایش پیدا کند و بازار خودرو رونق گیرد.

ریزش ۵۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی اما وضعیت متفاوت بود و در دو هفته گذشته قیمت برخی از انواع این خودروها بین ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان ریزش کرد. به ‌عنوان مثال خودرو جک اس ۵ و هایما هر کدام حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

 سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره علت کاهش قیمت خودروهای مونتاری به اقتصاد آنلاین گفت: خودرو‌های ۹۰۰ میلیون تومانی تقریبا ۳۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودرو‌های که قیمت آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان است بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان کاهش یافته است و علت آن افزایش عرضه خودروهای مونتاژی به بازار بوده است.

او افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، خریداری وجود ندارد و اغلب مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز هستند و در صورتی که خودروسازان عرضه خودرو را افزایش دهند شاهد ریزش قیمت خودرو خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2825
  • منبع : اقتصاد آنلاین
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.