• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
مدیر پروژه مسکونی سروستان:

کیفی سازی زندگی مردم اولویت توسعه گرگان باشد/ «سروستان» پیشرو در شهر پاک

  • کد خبر : 2750
  • 27 دی 1400 - 9:30
کیفی سازی زندگی مردم اولویت توسعه گرگان باشد/ «سروستان» پیشرو در شهر پاک
مدیر پروژه مسکونی سروستان با بیان اینکه این پروژه پیشرو در شهر پاک است، گفت:کیفی سازی زندگی مردم باید اولویت مدیریت شهری گرگان باشد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در تولید مسکن آن چه که اهمیت دارد کیفی‌سازی بوده و در کنار آن باید فضاهایی ایجاد شود تا مردم بتوانند نیازهای خود را در آنجا برطرف کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: یعنی علاوه بر تامین مسکن مناسب، باید محیط زندگی مردم به دغدغه های اجتماعی، زیست محیطی، فرهنگی، بهداشت جامعه، آموزشی و تمام مسائلی که زندگی بهتری را برای مردم رقم می‌زند، پاسخ دهد.
مرتضوی بیان کرد: با همین رویکرد ما شاهد توسعه شهرهای پاک در سراسر دنیا هستیم و مدیران، فعالان اجتماعی و غیره برای بهبود شاخص‌های توسعه شهری و ایده آل تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: همه باید برای بهبود این شاخص ها تلاش کنند و سازندگان هم از این امر مستثنی نیستند و باید ضمن ساخت واحدها، تلاش کنند تا رضایت عمومی را فراهم کرده و برای توسعه این فضاهای شهری هم مشارکت بیشتر داشته باشند و تعلق اجتماعی خود را نشان دهند.

مرتضوی اضافه کرد: در هر نقطه از شهری می‌خواهد مسکنی ساخته شود، باید شرایط کیفی را متناسب با حداقل ها در آن مسکن در نظر بگیریم، اگر ما در نقطه کمتر برخوردار مسکنی می‌سازیم این نباید به این معنا باشد که به شرایط کیفی سکونتی و بهره مندی آن افراد از سرانه ها توجهی نداشته باشیم.

این فعال صنعت ساختمان گفت: باید این مولفه ها را در طرح جهش تولید مسکن یا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و یا بخشی از شهرها که فضای خالی داشته و قابلیت بارگذاری سکونتی دارند، در نظر گرفت.

مرتضوی ادامه داد: یکی از مهم ترین مسائل تسلط خودروها در شهرها است؛ بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری با استفاده از خودروها و آن هم حمل و نقل خصوصی انجام می شود که این امر آسیب های زیست محیطی زیادی به دنبال دارد و مشکلات زیادی را از نظر اقتصادی برای خانوارها تحمیل می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان کشور با بیان این که باید ساختارشکنی کرده و فضا را به نفع سفرهای بدون خودرو تغییر داد، گفت: باید امکان افزایش سفرهای غیرخودرویی را با استفاده از توسعه فضاهای پیاده روی و مسیرهای دوچرخه و مانند آن فراهم کنیم لذا باید شهر، فضاهایی را در اختیار این نوع سفرها قرار دهد و سازندگان نقش مناسب و موثری در توسعه این فضاها دارند.

مرتضوی بیان کرد: در پروژه سروستان که یک پروژه ۱۰۰ واحده است تلاش شده به این مهم بپردازیم و دوچرخه حرفه‌ای را به صورت رایگان به همه خریداران تقدیم کنیم؛ در این پروژه مسیری به عنوان پیست دوچرخه سواری در نظر گرفته شده و امیدواریم با یک مطالبه اجتماعی که امروز در سطح جامعه برای توسعه سفرهای بدون خودرو وجود دارد، مدیریت شهری هم به این موج مطالبه گری بپیوندد و توسعه این فضاها را در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفت: امیدواریم با فعلیت پیدا کردن این ایده ها بتوانیم تا حد زیادی این مطالبات را پاسخ دهیم و به سمت شهر پاک حرکت کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2750
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.