• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
10

سهمیه تنظیم بازار مرغ هزینه فروشنده را تامین نمی کند

  • کد خبر : 2371
  • 09 مهر 1400 - 14:37
سهمیه تنظیم بازار مرغ هزینه فروشنده را تامین نمی کند

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان گرگان گفت: سهمیه تنظیم بازار مرغ‌فروشان نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های همچون هزینه بیمه، برق و ایاب‌وذهاب باشد.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان گرگان گفت: سهمیه تنظیم بازار مرغ‌فروشان نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های همچون هزینه بیمه، برق و ایاب‌وذهاب باشد.


به گزارش نویاب، علی احمدی اظهار کرد: اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان ۳۰۰ عضو دارد که باتوجه‌به سهمیه بودن عرضه مرغ با حداقل درآمد امرارمعاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تنظیم بازار مرغ‌فروشان نمی‌تواند پاسخگوی هزینه‌های همچون هزینه بیمه، برق و ایاب‌وذهاب باشد افزود: در حال حاضر با نظارت‌هایی که انجام می‌شود ۸۰درصد مرغ بازار تامین می‌شود اما هنوز ۲۰ درصد با کمبود مواجه است.

احمدی افزود: درگذشته کمبود مرغ زیادی در بازار وجود داشت که یکی از دلایل آن کمبود مرغ در استان‌های همسایه مانند مازندران و سمنان بوده و گوشت مرغ توسط برخی اصناف به این استان‌ها روانه می‌شد.

رئیس اتحادیه مرغ‌فروشان گرگان با بیان اینکه در حال حاضر نظارت‌ها در این حوزه با دقت بیشتری انجام می‌شود و هر روز از مرغ‌فروشی‌ها بازرسی می‌شود، تصریح کرد: اگر قیمت فروش در مرغ‌فروشی‌ها بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ به تعزیرات معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این اتحادیه گفت: یک مرغ‌فروش روزانه ۱۰۰ کیلو مرغ تحویل می‌گیرد و در هر کیلو متناسب با تنظیم بازار هزار تومان سود دارد از طرف دیگر هزینه‌هایی همچون مالیات، خسارت‌های ناشی نوسانات برق، حقوق کارگر و بیمه تأمین اجتماعی، از ۴۰۰ هزارتومان به یک میلیون و ۲۵۰ تومان رسیده است.

احمدی ادامه داد: مالیات و دارایی صددرصد افزایش‌یافته، این در حالی است که نرخ سود مرغ‌فروشان از سال ۱۳۷۵ تاکنون تغییری نکرده است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان گرگان در ادامه با بیان اینکه تخم‌مرغ تنظیم بازار چند ماهی می‌شود که در مرغ‌فروشی‌ها عرضه نشده، افزود: حواله تخم‌مرغ به مرغ‌فروشی‌ها داده می‌شود اما تخم‌مرغی عرضه نشده و در حال حاضر تخم‌مرغ تنظیم بازار در مرغ‌فروشی‌ها وجود ندارد و هر شانه تخم‌مرغ ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

احمدی تاکید کرد: تنظیم بازار حواله تخم‌مرغ را به ما می‌دهند اما مرغداری‌ها تحویل نمی‌دهند و دراین‌خصوص به صنعت، معدن و تجارت نامه زده‌ایم اما دراین‌خصوص هنوز رسیدگی انجام نشده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2371
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.