• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2:

افزایش ۸۰ درصدی بارگیری راه آهن گلستان در سال جاری

  • کد خبر : 2258
  • 13 دی 1400 - 8:00
افزایش ۸۰ درصدی بارگیری راه آهن گلستان در سال جاری
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از افزایش 80 درصدی بارگیری راه آهن گلستان در سال جاری خبرداد و گفت: میزان حمل بارگیری را به عدد ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ تن برسانیم.

محسن اعتماد در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: بارگیری راه آهن شمال شرق ۲ اعم از داخلی و بین المللی (صادرات، واردات و ترانزیت) در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۳۳ هزار و ۴۰۰ تن بود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود: در سال جاری تا دهم دی توانستیم میزان حمل بارگیری را به عدد ۳۳۴ هزار و ۲۰۰ تن برسانیم و رکورد سال قبل شکسته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۸۰ درصد افزایش بارگیری را شاهد هستیم، گفت: از این میزان ۲۹۸ هزار و ۱۰۰ تن عملکرد حمل و نقل بین المللی بوده که نسبت به سال گذشته ۹۸ درصد رشد داشته است.

اعتماد اضافه کرد: از مجموع عملکرد حمل و نقل بین المللی، ۹ هزار و ۹۵۰ تن ترانزیت بود که نسبت به سال گذشته با ۵۷۰ تن ترانزیت کالا، دو هزار درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ ادامه داد: در واردات هم شاهد افزایش بوده و ۱۶ هزار واردات داشتیم که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش اتفاق افتاده است.

وی گفت: این میزان افزایش یک علامت و نشانه است که ما ظرفیت خوب و کم نظیری در مرز اینچه برون و در ایستگاه بین المللی داریم و باید بیشتر از این ظرفیت بهره ببریم و می توانیم به اعداد بالاتری دست پیدا کنیم.

اعتماد بیان کرد: امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌های اینچه برون چه از نظر حقوقی و فنی به توسعه دست یافته و بتوانیم این کریدور «کی تی آی» را تقویت کنیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ اظهارکرد: عملکرد بالاتر باعث توسعه و شکوفایی اقتصاد استان و اشتغال زایی می شود و باید مسئولان استان کمک کنند تا این نقطه حساس و اصلی در مسیر kti به نقش اساسی خود در این کریدور مهم برسد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2258
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.