• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

دولت در پرداخت یارانه ریاضیات را به نفع خودش محاسبه می کند

  • کد خبر : 2247
  • 12 دی 1400 - 15:20
دولت در پرداخت یارانه ریاضیات را به نفع خودش محاسبه می کند

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ضمن انتقاد از رقم پیش بینی شده یارانه پس از حذف ارز دولتی، گفت: دولت با پرداخت یارانه ۱۲۰ هزارتومانی، ریاضیات را به نفع خودش محاسبه کرده است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ضمن انتقاد از رقم پیش بینی شده یارانه پس از حذف ارز دولتی، گفت: دولت با پرداخت یارانه ۱۲۰ هزارتومانی، ریاضیات را به نفع خودش محاسبه کرده است.

به گزارش نویاب، رمضان بهرامی با بیان این نکته که دولت رقم پرداخت یارانه نقدی پس از حذف ارز دولتی را یکطرفه محاسبه کرده، اظهار کرد: باید در سفره مردم این محاسبات افزایش کالاهای اساسی دیده می شد.

وی با تاکید بر این نکته که پیش از اجرای هدفمندی یارانه ها باید برای مردم فرهنگسازی شده و افکارعمومی از مزایای این طرح آگاه شوند، افزود: باید دید چندبرابر شدن کالاهای اساسی تنها با تخصیص یارانه نقدی ۱۲۰ هزار تومانی برای مردم قابل جبران است.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که دولت شجاعت در حذف یارانه نهاده های دامی به خرج داده، گفت: اگر بسترهای لازم در این بخش آماده نباشد این رفتارشجاعانه نتیجه ای معکوس هم خواهد داشت.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان اظهار کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم رانت ایجاد می کند زیرا دولت با این رویکرد هنوز نتوانسته ارز را تک نرخی کند .

وی از تفاوت قیمت بین ارز نیمایی و ارز آزاد انتقاد کرده و افزود: این تفاوت قیمت گپی ایجاد می کند که در دو سال آینده مشکل ساز خواهد شد.

او با تاکید بر این نکته که همین الان بین ارز نیمایی و آزاد ۲۰ درصد تفاوت قیمت وجود دارد، افزود: چنین شرایطی باز هم فضایی برای رانت و سواستفاده برخی افراد ایجاد می کند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: با این روند، در روزهای آینده اختلاف قیمت بین ارز آزاد و نیمایی به زودی زیاد خواهد شد بنابراین اگر دولت می خواهد کاری انجام دهد باید ارز را شناور کند.

وی معتقد است: یک سری افرادی که بخش های اقتصادی را ملتهب می کنند از همین الان به فکر استفاده از این فضای آشفته بازار هستند.

بهرامی ضمن انتقاد از حذف یکباره ارز ۴۲۰۰ تومانی، اضافه کرد: وقتی ارز دولتی به یکباره تبدیل به دلار ۲۴هزار تومانی در قالب ارز نیمایی می شود فعالان اقتصادی برای تهیه نهاده ها به یک سرمایه در گردش شش برابری نیاز دارند.

وی ادامه داد: اگر بخش خصوصی برای سرمایه در گردش به مشکل برخورد کند، آسیبش برای مصرف کننده خواهد رسید؛ هنوز اتفاقی نیافتاده بسیاری از کالاها خودش را با ارز نیمایی تطبیق داده اند.

به اعتقاد رئیس خانه صنعت و معدن گلستان، نه تنها دولت در این اقدام به فکر مردم نبوده بلکه تلاش او در این راستا، تامین بودجه و حل مشکلات پیش روی خودش است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2247
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.