• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8
بنیانگذار شتاب‌دهنده «اینومکث»:

شتاب‌دهنده‌ها فرصتی برای جذب نخبگان و مانع مهاجرت است

  • کد خبر : 2192
  • 09 دی 1400 - 22:22
شتاب‌دهنده‌ها فرصتی برای جذب نخبگان و مانع مهاجرت است
بنیانگذار شتاب‌دهنده «اینومکث» برگزاری دوره‌های شتاب‌دهنده را فرصتی برای جذب نخبگان دانست و گفت: این رویداد مانع مهاجرت صاحبان ایده برای یافتن بازار کسب و کار، می شود.

به گزارش نویاب، سیدمحمدهادی خالقی استقبال از پیش رویداد نخستین دوره شتابدهنده استان را مطلوب دانست و اظهار کرد: این رویداد به نوعی برای صاحبان اندیشه، افرادی که ایده هایشان عملی نشده یا در برخی مواقع موفق نشدند، برگزار شده تا در آن اصول اولیه را با هم مرور کنیم.

او ادامه داد: تلاشمان بر این است تا در دوره ای خاص با آموزش کوتاه عملی، یک کارگاه کاربردی در کنار مربیان، برگزار شود. بنابراین هدفمان این است در این فراخوان و پیش رویداد، تیم ها و افراد مستعد در استان شناسایی شوند.

بنیانگذار شتابدهنده «اینومکث»  اضافه کرد: تا جاییکه در قالب حمایت ها می گنجد به عنوان شتابدهنده از افراد مستعد در پیش رویدادها حمایت می کنیم تا آنها به نتایج دلخواه و مورد انتظار برسند.

او شناسایی تیم ها و صاحبان اندیشه را از دیگر اهداف این پیش رویداد اعلام کرد و گفت: معرفی خدمات به صاحبان ایده، تیم ها و محصول داران از دیگر سیاست هایی است که شرکت دانش بنیان«اینومکث» آن را دنبال می کنند.

خالقی خاطر نشان کرد: با توجه به تبلیغات منفی که هر روزبرای قشر نخبگان انجام می شود، انگیزه آنها برای ادامه زندگی در کشور، کمرنگ شده است در چنین شرایطی شرکت «اینومکث» به دنبال ایجاد انگیزه برای نخبگان و صاحبان اندیشه است و امکانات برای ماندن این قشر را در استان یا حتی کشور مهیا می کنند.

وی معتقد است، تلاشمان بر این است که تردد نخبگان به خارج کشور تنها در قالب حضور در سمینار و کنگره باشد تا از این افراد در کشور به خوبی استفاده شود، از طرفی ما وابستگی هایی به شهر، خانواده، استان و کشورمان داریم و این ارزش اجتماعی را نباید با کمبودها، از دست دهیم.

بنیانگذار شتابدهنده «اینومکث» با بیان این نکته که فعالیت این شرکت از سال ۹۵ آغاز شده، اضافه کرد: تمام هدفمان این است که افراد را به صورت جهت دار به سمت یک کسب و کار بومی، موفق و پایدار سوق دهیم.

وی با تاکید بر این مطلب که پایداری درآمد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: معتقدیم یک درآمد پایدار اما اندک بسیار بهتر از سرمایه بزرگی است که به یکباره وارد مجموعه ای شود.

او از بررسی و شناسایی ظرفیت های استان ظرف سه ماه گذشته خبر داد و گفت: واقعیت این است که برگزاری پیش رویداد شتابدهنده محک زدن ظرفیت استان است. خالقی ثبت نام کنندگان در این پیش رویداد را ۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد حداکثر ظرفیت ما برای هر رویدادی است و گواه وجود ظرفیت های مناسب در استان است.

خالقی ضمن انتقاد از عدم استقبال مسئولان استانی از این پیش رویداد، گفت: اگر این برنامه را در هر شهر دیگری برگزار می کردیم از ما به عنوان برگزار کننده رویداد حمایت بیشتری می شد اما علی القائده خودمان هم در این مسیر دل از حمایت بقیه بریدیم و منتظر کسی نخواهیم بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2192
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.