• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

گرانی و تبلیغات منفی دو عامل کاهش مصرف لبنیات گلستانی ها

  • کد خبر : 2145
  • 05 دی 1400 - 19:25
گرانی و تبلیغات منفی دو عامل کاهش مصرف لبنیات گلستانی ها

مدیرعامل شرکت پاستوریزه ایلوار دو مولفه افزایش قیمت و تبلیغات منفی برای لبنیات صنعتی را عامل کاهش مصرف گلستانی‌ها دانست و اضافه کرد: بهتراست دولت به این بخش سوبسید بدهد.

مدیرعامل شرکت پاستوریزه ایلوار دو مولفه افزایش قیمت و تبلیغات منفی برای لبنیات صنعتی را عامل کاهش مصرف گلستانی‌ها دانست و اضافه کرد: بهتراست دولت به این بخش سوبسید بدهد.

به گزارش نویاب، محمدعلی افضلی ضمن یادآوری این نکته که یارانه شیر ازسال ۸۹ حذف شد، اظهار کرد: به جز توزیع شیر رایگان مدارس که آن هم چند سالی انجام شد، یارانه‌ای به این بخش اختصاص نیافته است.

عضو اتاق بازرگانی گرگان باتاکید بر این نکته که یارانه در قالب کالابرگ یا کارت اعتباری به مردم پرداخت شود، افزود: در بخش تخصیص یارانه همیشه فساد وجود دارد، بنابراین بهتر است که این سوبسید به مردم در قالب کالابرگ پرداخت شود تا آن‌ها قدرت انتخاب در خرید هم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار تبلیغات پیرامون مزایای مواد لبنی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: باید اهمیت مواد مغذی موجب در لبنیات، تاثیرات مصرف و عوارض سومصرف آن برای افکار عمومی تشریح شود تا آن‌ها با آگاهی از این کالا استفاده کنند.

عضو انجمن صنایع لبنی مصرف سرانه هر فرد در سال را ۸۰ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: بعضی از کارشناسان مصرف سرانه را تا ۶۰ کیلوگرم برای هر فرد در سال اعلام کردند با اینحال نظر دولت رسانیدن مصرف سرانه مردم به ازای هر نفر در سال ۱۰۰ کیلوگرم بود که متاسفانه به واسطه گرانی کالا میسر نشد.

افضلی با بیان اینکه حذف لبنیات به دلیل گرانی و تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، افزود: مردم لبنیات را به خاطر افزایش قیمت از سفره‌هایشان حذف کردند و البته برخی هم به مصرف لبنیات سنتی روی آوردند که آن هم در صورت بی‌توجهی به موارد بهداشتی نگران کننده است.

وی ادامه داد: متولیان بهداشت باید در این زمینه به مردم هشدار داده و آن‌ها از خطرات مصرف محصولات لبنی سنتی آگاه کنند چراکه‌ عدم رعایت بهداشت حین تولید محصولات لبنی زمینه ساز بسیاری از بیماری هاخواهد بود.

به گفته مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه ایلوار کردکوی، فروشگاه‌های لبنیاتی سنتی با این تبلغ که مواد افزودنی به لبنیات اضافه نمی‌کنند بازار خود را داغ کردند درحالیکه مواد افزودنی با نگهدارنده تفاوت دارد و این را مردم را باید بدانند که حتی اضافه کردن نمک هم مواد افزودنی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2145
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.