• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

لزوم استفاده از نظرات انبوه سازان در طراحی سایت‌های مسکن

  • کد خبر : 2025
  • 27 آذر 1400 - 18:23
لزوم استفاده از نظرات انبوه سازان در طراحی سایت‌های مسکن

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به سایت ۴۸ هکتاری در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ملی مسکن در گرگان، گفت: در طراحی سایت های مسکن باید از نظرات انبوه سازان استفاده کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به سایت ۴۸ هکتاری در نظر گرفته شده برای اجرای طرح ملی مسکن در گرگان، گفت: در طراحی سایت های مسکن باید از نظرات انبوه سازان استفاده کرد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار نویاب در خصوص برگزاری جلسه انجمن انبوه سازان گلستان با غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس، اظهار کرد: هدف از برگزاری جلسه با حضور نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس این بود که بتوانیم از ظرفیت مجلس و دستگاه های اجرایی برای تسریع در ساخت و سازهای مسکن و قانون جهش تولید مسکن استفاده کرده و تمام ظرفیت ها در این راستا به کار گرفته شود تا این قانون مناسب تر و با کیفیت بیشتری اجرا شود.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: یکی از نقاطی که می‌تواند در تولید مسکن اثرگذار باشد فضای ۴۸ هکتاری واقع در انتهای ضلع شمالی ویلاشهر بوده که به بافت شهری گرگان الحاق شده است.

وی بیان کرد: در این سایت ۴۸ هکتاری حجم زیادی از ساخت و سازهای طرح ملی مسکن شکل خواهد گرفت.

مرتضوی ادامه داد: پیشنهاد ما این بود که سرانه های مختلف در این فضا پیش‌بینی و طراحی شود و بارگذاری های محدود با تراکم کمتر و استفاده بهینه تر از فضا، اجرایی شود.

وی اضافه کرد: می توان در این سایت فضاهای سکونتی که منجر به کاهش الگوی ساخت شده را هم در نظر گرفت و مسکنی تقاضا محور و متناسب با شرایط ملی متقاضیان احداث کرد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: پیشنهاد ما این بود که در طراحی این سایت از نظرات انبوه سازان استفاده شده و در حوزه اجرا هم آمادگی خود را برای مشارکت در طرح اعلام کردیم.

مرتضوی بیان کرد: همچنین مباحثی در مورد مالیات حاصل عملکرد مطرح و ما نگرانی خود را بابت این که این اعداد و ارقام در قیمت ساختمان تاثیر می گذارد و سبب افزایش هزینه تولید مسکن می شود، مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: مقرر شد اعضای مجلس با مسئولان امور مالیاتی جلساتی برگزار کرده تا تعدیل هایی در این زمینه انجام و مسائل مالیاتی در حوزه مسکن شفاف شود.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به رقم در نظر گرفته شده از محل مالیات حاصل از عملکرد در بودجه ۱۴۰۱، گفت: براساس این ردیف طبق ماده ۶۴ حدود ۲.۵ درصد درآمدهای معاملاتی مشمول مالیات می شود و این امر موجب فرار سرمایه از استان منجر شده و با نگاه حمایتی مسئولان منافات دارد.

مرتضوی بیان کرد: طرح مباحثی همچون بافت های فرسوده شهری و اعمال مشوق هایی که منجر به شتاب بخشیدن در ساخت و ساز ها در بافت های فرسوده و همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و لزوم تعمیر و احیای خطوط شبکه ها برای توجیه پذیری ساخت و ساز و فعالیت انبوه سازان در بافت های فرسوده و شتاب بخشیدن به صدور پروانه ها و ایجاد هماهنگی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=2025
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.