• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

رکورد سنگین در بازار مسکن گلستان| مردم قدرت خرید ندارند

  • کد خبر : 1937
  • 20 آذر 1400 - 21:43
رکورد سنگین در بازار مسکن گلستان| مردم قدرت خرید ندارند

رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: از ابتدای سال در حوزه خرید و فروش مسکن و رهن و اجاره در گلستان و گرگان دچار رکود هستیم و با پایین آمدن قدرت خرید مردم، معاملات هم کاهش یافته است.

صنعتی، رئیس اتحادیه املاک گرگان گفت: از ابتدای سال در حوزه خرید و فروش و بازار مسکن و رهن و اجاره در گلستان و گرگان دچار رکود هستیم و با پایین آمدن قدرت خرید مردم، معاملات هم کاهش یافته است.

نویاب: محمدرضا صنعتی اظهار کرد: از ابتدای سال در حوزه خرید و فروش مسکن و رهن و اجاره در املاک گلستان و گرگان دچار رکود هستیم و به طور میانگین از هر ۱۰۰ دفتر مشاوره املاک تنها در ۱۰ دفتر معامله انجام می شود.

رئیس اتحادیه املاک گرگان افزود: قیمت واحدهای مسکونی از ابتدای سال تاکنون در محلات بالای شهر گرگان (فرهنگ شهر، سروش، دخانیات، میناگل و غیره) حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد کاهش داشته است اما در سایر محلات قیمت نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

صنعتی ادامه داد: معاملات اجاره و رهن هم بسیار کاهش یافته زیرا بسیاری از مستأجران با مالک توافق کرده و قرارداد را تمدید می کنند.

به گفته وی برخی از مشتری های خاص در محور ناهارخوران خرید و فروش و انجام می‌دهند زیرا مردم توانایی خرید ملک یک میلیارد تومانی و بالاتر را ندارند.

رئیس اتحادیه املاک گرگان تصریح کرد: سال گذشته به دلیل افزایش قیمت مصالح و همچنین بالا رفتن حقوق کارمندان در ابتدای سال، رشد کوچکی در قیمت املاک ایجاد شد.

صنعتی توضیح داد: برخی از معاملات در سطح بازار به دلیل پرداخت دیون و اقساط افراد تولید کننده و صنعتگر در سطح بازار است تا بتوانند بدهی خود را بپردازند.

وی بیان کرد: سه هزار و ۴۰۰ دفتر بنگاه املاک و مشاوره در سطح گلستان زیر نظر اتحادیه گرگان بوده که هزار و ۲۵۰ دفتر در گرگان وجود دارد.

 رئیس اتحادیه املاک گرگان اضافه کرد: کمیسیون پنج گانه شکایت، فنی، آموزش، حل اختلاف و بازرسی در اتحادیه فعال بوده و دفاتر برای گرفتن و مجوز و سایر فعالیت ها باید به اتحادیه مراجعه کنند.

گفتنی است که دفاتر املاک و مشاوره سایر شهرستان های استان زیر نظر اتحادیه گرگان فعالیت می کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1937
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.