• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

منطقه آزاد اینچه برون به بارانداز صادرات تبدیل شود

  • کد خبر : 1891
  • 04 آذر 1400 - 21:00
منطقه آزاد اینچه برون به بارانداز صادرات تبدیل شود

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی نسبت به سیاسی شدن منطقه تجاری- صنعتی آزاد اینچه برون هشدار داد و گفت: این منطقه باید به بارانداز صادرات محور تبدیل شود.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی نسبت به سیاسی شدن منطقه تجاری- صنعتی آزاد اینچه برون هشدار داد و گفت: این منطقه باید به بارانداز صادرات محور تبدیل شود.

به گزارش نویاب، رحمت اله نوروزی خواستار انتخاب مدیری اصلح، توانمند و باتجربه شد و اظهار کرد: از آنجاییکه منطقه آزاد اینچه برون نوپاست باید مدیریت این مجموعه به دست فردی کاربلد سپرده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت منطقه استراتژیک اینچه برون، اضافه کرد: با توجه به اینکه گلستان دروازه ورود به کشورهای اورآسیا است، می‌تواند نقطه عطفی برای اقتصاد استان و کشور باشد.

وی با بیان این نکته که ارتباط ایران با غرب در شرایط ظالمانه تحریم‌ها تیره است، افزود: در چنین شرایطی بهترین راهکار، ارتباط با شرق است بر این اساس منطقه آزاد می‌تواند به بارانداز صادارت محور تبدیل شود.

نوروزی سایر مناطق آزاد کشور را فرصتی برای فرار مالیاتی و بستری واردات محور دانست و اضافه کرد: صادرات محور بودن اینچه برون باید الگویی برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.

موافق انتخاب مدیران سیاسی نیستیم

عضو کمیسیون تلفیق ضمن تاکید بر این مطلب که موافق انتخاب مدیر از طریق عوامل سیاسی نیستم، افزود: فارغ از مسائل سیاسی و اقتصادی باید به این منطقه نگاه کرد زیرا اینچه برون این ظرفیت را دارد که نقش ملی ایفا کند.

به گفته نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، در این منطقه استراتژیک باید به دغدغه مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد و اشتغال توجه شود، زیرا اعتقادم براین است که منطقه آزاد اینچه برون باید مرکز صقل صادرات و ارزآور باشد.

وی ضمن انتقاد از نبود زیرساخت مناسب در شهرک اقتصادی اترک، افزود: امیدواریم دولت سیزدهم توجه به زیرساخت‌های اترک داشته باشد، انتقاد بخش خصوصی از کاستی‌های منطقه ویژه اترک به درستی است و بر آن صحه می‌گذارم.

نوروزی توجه دولت به زیرساخت‌ها را از خواسته‌های مجمع نمایندگان در دیدار با رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: در نشست فراکسیون نمایندگان شمال کشور با رئیس جمهور قطعا این موضوع مطرح خواهد شد تا دولت به توسعه زیرساخت‌های اترک توجه ویژه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1891
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.