• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

برخی مناطق آزاد به جای تمرکز بر تولید، زمین فروشی کرده اند

  • کد خبر : 1766
  • 01 آذر 1400 - 0:30
برخی مناطق آزاد به جای تمرکز بر تولید، زمین فروشی کرده اند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در برخی مناطق آزاد به جای تمرکز بر تولید و صادرات، به فروش زمین و منابع ناپایدار روی آورده اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در برخی مناطق آزاد به جای تمرکز بر تولید و صادرات، به فروش زمین و منابع ناپایدار روی آورده اند.

به گزارش نویاب، سعید محمد در حاشیه جلسه یکشنبه ۳۰ آبان شورای عالی مناطق آزاد که به ریاست حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مناطق آزاد در سال‌های گذشته به جای آنکه بر تولید، صادرات، اشتغال و سرمایه گذاری تمرکز کنند، بعضاً به انحرافاتی وارد شدند و آن هم زمین فروشی و تأکید بر منابع ناپایدار بوده است.

وی افزود: بعضاً شهرهایی را به اصرار برخی نمایندگان مجلس وارد منطقه آزاد کرده اند که این یک آسیب جدی بوده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار کرد: مناطق آزاد به جای اینکه دنبال شاخص‌های اقتصادی باشند، دنبال اداره مردم در سکونتگاه هایشان بوده اند؛ این موضوع وقت و انرژی زیادی از مناطق آزاد گرفته است.

وی یادآور شد: به طور کلی فکر می‌کنیم اگر شرایط قانون تسهیل شود و اختیارات لازم به رؤسای مناطق داده شود، امروز شرایط خوبی هست که بتوانیم به کمک اقتصاد سرزمین اصلی بیاییم.

مشاور رئیس جمهور تأکید کرد: ضعف قانونی یکی از اصلی ترین موضوعات در عدم توفیق مناطق آزاد است و اگجر قوانین اصلاح شود، در همه بخش‌ها رشد می‌کنیم؛ اگر به سرمایه گذار شوک وارد شود و بر خلاف بیزینس پلن و طرح توجیه اقتصادی که تهیه کرده اند، اتفاقاتی رخ دهد، نمی‌توانند دوام بیاورند چون حاشیه سود تولیدکنندگان بسیار پایین است.

وی افزود: مثلاً به عنوان نمونه در قانون بودجه ۱۴۰۰ به صورت خلق الساعه مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق اضافه شده؛ در حالی که قبلاً قرار بود ۲۰ سال معافیت مالیاتی داشته باشند.

محمد گفت: مشابه این قانون کم نیست و با وجود چنین قوانینی فعالان اقتصادی نمی‌توانند فعالیت کنند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1766
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.