• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبرداد؛

رشد ۲۰ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال

  • کد خبر : 16920
  • 10 اسفند 1401 - 9:40
رشد ۲۰ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل ریلی منطقه شمال
مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش جابجایی بار و مسافر در یازده ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نویاب به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی با بیان اینکه رشد ۲۰ درصدی تعداد مسافران نسبت به عدد ۷۱۱ هزار نفر در مدت مشابه سال گذشته، نشان‌ از گرایش مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد، اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نیمه شعبان و عید نوروز و مصادف شدن آن با ایام مبارک رمضان، شاهد آن هستیم که روز به روز بر تعداد مسافرین افزوده شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم بالایی از مسافرین تا پایان اسفندماه اقدام به انجام سفرهای خود کنند.

وی افزود: با فرا رسیدن پیک سفرهای نوروزی، بی‌شک مهمترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده‌اند.

ولدی در ادامه به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه‌آهن شمال۲ اشاره داشت و تصریح کرد: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهایی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نموده‌اند میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۶.۵ درصدی همراه است.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ همچنین در خصوص عملکرد اداره کل در حوزه جابجایی بار اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه امسال میزان تخلیه بار، بیش از ۱ میلیون و ۵۷۳ هزار تن بوده است که نسبت به عدد ۱ میلیون و ۳۲۹ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است.

به گزارش اداره کل راه‌آهن شمال۲ وی ادامه داد: در خصوص میزان بارگیری نیز رقم ۹۵۸ هزار تن بار در یازده ماهه سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده که این رقم اکنون با تغییری ۷ درصدی به بیش از ۱ میلیون و ۲۶ هزار تن افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=16920
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.