• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

درج بدهی قبلی در قبوض برق به بهانه دریافت عوارضی

  • کد خبر : 1642
  • 21 آبان 1400 - 17:19
درج بدهی قبلی در قبوض برق به بهانه دریافت عوارضی

افزایش قیمت قبوض برق و اعمال مبلغی در قالب بدهی گذشته گلستانی‌ها را کلافه کرده اما حالا شرکت توزیع برق استان با رویکردی حق به جانب این روند را طبیعی می‌داند.

افزایش قیمت قبض برق و اعمال مبلغی در قالب بدهی گذشته گلستانی‌ها را کلافه کرده اما حالا شرکت توزیع برق استان با رویکردی حق به جانب این روند را طبیعی می‌داند.

به گزارش نویاب، هنوز از اقدام عجیب شرکت توزیع برق در صدور مبالغ هنگفت قبض‌های برق برای تابستان امسال چندی نگذشته که در قبض مهر و آبان ماه امسلب، مبلغی به عنوان بدهی گذشته اعمال شده است. به گفته شهروندان این مبلغ بدهی علی رغم پرداخت به موقع قبوض برق آن‌ها در قبض جدید آمده است.

برابر مستنداتی که به دست خبرنگار بازار رسیده مبالغ این بدهی از ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان در قبض‌های برق لحاظ شده است. یک شهروند گلستانی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن گلایه از آنچه به گفته او افزایش بی‌حساب و کتاب تعرفه هاست، می‌گوید: به رغم قطعی مکرر و بلند مدت برق در ساعات اوج مصرف، قبض برق ما در تابستان امسال چند برابر آمده است.

شکایت مان راه به جایی نمی برد
اکبر جوانمرد با بیان این نکته که شکایتمان به اداره برق راه به جایی نبرد، می‌افزاید: اصلا درست نیست که دستگاه پاسخگوی قبضی که صادر شده، نباشد؛ پس بحث خدمت به خلق و در نظر گرفتن‌شان ارباب رجوع چه می‌شود به هر ترتیب ناچار به پرداخت قبض شدم اما با اینحال شرکت برق در قبض جدید مبلغ ۳۹ هزار تومان را به عنوان بدهی گذشته اعمال کرده که باز هم علی رغم پیگیری علت آن در اداره، راه به جایی نبردم.

برابر مستنداتی که به دست خبرنگار بازار رسیده مبالغ این بدهی از ۱۵ تا ۴۰ هزار تومان در قبض‌های برق لحاظ شده است

بدهی قبلی در قبوض برق موضوعی است که یکی دیگر از شهروندان هم نسبت به آن گلایه‌مند است و می‌گوید: نه تنها از چگونگی محاسبات افزایش قیمت قبوض برق در تابستان امسال سر در نیاورده و متوجه این افزایش چند برابری هزینه برق نشدم، بلکه در حال حاضر متوجه این رقم بدهی گذشته هم نمی‌شوم.

محمدزمان کاظم نژاد که معتقد است پیش از موعد مقرر قبض برق را پرداخت کرده در گفتگو با خبرنگار بازار، می‌افزاید: برای پیگیری این موضوع به امور مشترکین مرکز اداره برق میناگل رفتم که آن‌ها با گفتن این جمله که «این موضوع به ما مربوط نیست و اختلاف صورت حساب قبلی با جدید بوده»، مسئولیت را از دوش خود برداشتند.

وی با بیان این مطلب که پاسخ امور مشترکان قانعم نکرد، ادامه می‌دهد: با مراجعه به شرکت توزیع برق استان واقع در عدالت ۲۳ و پشت سرگذاشتن اتاق به اتاق این اداره در نهایت توضیح آن‌ها این بود که مبلغ بدهی قبلی فقط برای مشترکان عادی منظور شده است و یک درصد از قبض قبلی است که ظاهرا اپراطورشان هنگام وارد کردن اعداد اشتباهی کرده و این مبلغ را به عنوان بدهی قبلی ثبت شده است.

درج بدهی قبلی در قبوض برق به بهانه دریافت عوارضی | اعتراض مشترکان راه به جایی نبرد

عوارض شبکه برق
شرکت توزیع برق گلستان در توضیح درج مبلغ بدهی گذشته برای برخی قبوض در گفتگو با خبرنگار بازار توضیح دیگری داد. به گفته روابط عمومی شرکت توضیح برق گلستان مبلغ بدهی قبلی همان عوارضی شبکه توسعه برق است.

رحمت قره خانی با بیان این نکته که این عوارض در دوره‌های قبلی دریافت نشده و در قبض جدید اعمال شد، می‌افزاید: منظور از بدهی گذشته در قبوض همان عوارضی است؛ هرچه مقدار مصرف بیشتر باشد این عدد عوارضی هم افزایش خواهد یافت.


افزایش تعریفه ها و مشکلات مردم
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون انرژی ضمن انتقاد از افزایش تعرفه قبض برق تابستان امسال در گفتگو با خبرنگار بازار، می‌گوید: افزایش تعرفه برق به دلیل استفاده وسایل سرمایشی در گرمای بی‌سابقه امسال و گرانی نرخ تعرفه قبوض برق بود.

رمضانعلی سنگدوینی با بیان این نکته که نرخ تعرفه برق برای برخی از شهرهای استان باید برابر با تعرفه منطقه گرمسیری باشد، می‌افزاید: تلاش مان بر این است تا برای سال آینده این مهم عملی شود در کمیسیون انرژی از همان زمانی که اعتراض مردم نسبت به افزایش تعرفه‌ها زیاد شد این موضوع را دنبال کردیم در این بررسی‌ها مشخص شد تعرفه مشترکانی که مصرف برق زیادی داشتند نسبت به آن‌هایی که مصرف کمتری داشتند یکسان محاسبه شده بود.

وی با بیان این نکته که تلاش مجموعه نمایندگان استان به کاهش تعرفه برق است، می‌افزاید: پیگیریم حتی بخشی از مبالغی که در قبض دریافت شده، به مشترکان عودت داده شود؛ پیش بینی می‌کنم که این اقدام به سرانجام هم برسد.

اقدام نادرست در صورت پرداخت مشترکان
نماینده مردم گرگان و آق قلا از لحاظ مبلغی تحت عنوان بدهی قبلی در قبض برق اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: این موضوع را به صورت جدی دنبال خواهم کرد و به طور قطع با وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مطرح خواهم کرد تا علت آن را دریابم همچنین در صورتی که مشترکان قبض‌های خود را به موقع پرداخته کرده باشند اعمال چنین مبلغی به عنوان بدهی قبلی اقدامی نادرست است و شرکت برق باید در رابطه با آن توضیح دهد.

افزایش تعرفه برق به دلیل استفاده وسایل سرمایشی در گرمای بی‌سابقه امسال و گرانی نرخ تعرفه قبوض برق بود

چندی پیش سخنگوی صنعت برق با تقسیم‌بندی مشترکان به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و بسیار پرمصرف گفته بود که بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی ۸۵ درصد در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می‌گیرند که قبض برق آن‌ها به طور میانگین کمتر از ۳۰ هزار تومان صادر شده است.

این اظهارات مصطفی رجبی مشهدی درحالی است که تنها مبلغ بدهی گذشته یا همان به گفته شرکت توزیع برق استان مبلغ عوارضی، در یکی از قبض‌های مشترکین ۳۹ هزار تومان لحاظ شده است. انتظار می‌رود ضمن شفاف‌سازی این موضوع از سوی شرکت توزیع برق، نمایندگان استان نسبت به پیگیری این مساله تمام تلاش خود را به کار ببندد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=1642
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.