• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2
مدیر اجرایی کانون سراسری انبوه سازان:

رونق انبوه سازی به تحول در بازار سرمایه نیاز دارد

  • کد خبر : 15956
  • 15 بهمن 1401 - 20:15
رونق انبوه سازی به تحول در بازار سرمایه نیاز دارد
مدیر اجرایی کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: انبوه سازی به ویژه در بافت فرسوده به تحول جدید در بازار سرمایه نیاز دارد.

جلال همتی در گفتگو با خبرنگار نویاب، اظهار کرد: حوزه مسکن به ویژه در بافت فرسوده شهرهای بزرگ، بیشتر در اختیار شهرداری ها است و بازسازی و نظارت هم توسط شهرداری ها انجام می شود.

مدیر اجرایی کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان با بیان این که بخش عمده جمعیت نیز در بافت فرسوده مستقر است و باید نیازهای آن ها را مرتفع کنیم، افزود: باید بررسی شود آیا محدوده بافت فرسوده تداخلی با سایر بافت ها دارد؟ یا هدف فقط به روز رسانی موضوع بافت فرسوده است؟

وی با گلایه از این که به سرانه ها و خدمات بافت فرسوده توجهی نشده است، ادامه داد: نگرش جدید این است که در بافت فرسوده هم انبوه سازی صورت بگیرد و در کنار آن خدمات و سرانه ها هم دیده شود.

همتی گفت: این مساله هم به شهروند کمک می کند که نیاز به خروج از محدوده خود نخواهند داشت و هم دولت و شهرداری ها در خدمات دهی راحتتر هستند.

وی با بیان این که به ظرفیت ها و مشکلات انبوه سازان توجه نشده است، اضافه کرد: در یک پروژه انبوه سازی ۲۵۰ شغل فعال می شود و بخش عمده خدمات انبوه سازان دیده نشده است.

مدیر اجرایی کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان با بیان این که تامین مالی و مشکلات اجرایی انبوه سازان نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است، گفت: انبوه سازی به ویژه در بافت فرسوده به تحول جدید در بازار سرمایه نیاز دارد؛ ابتدا باید صنعت سازی کرده و سپس مطابق با الگوی مصرف جامعه پیش برود.

وی شاخص هایی مثل زمانی که بافت فرسوده را به بافت جدید تبدیل می کنیم و میزان کیفیت مصالح را در قیمت تمام شده تاثیرگذار دانست و یادآور شد: اینکه چه کسی تامین می کند، چه زمانی و به چه میزان تامین می شود از مهمترین عوامل قیمتگذاری مسکن و صنعت ساختمان است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15956
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.