• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان:

علت گرانی گوشت گلستان کاهش عرضه دام است

  • کد خبر : 15714
  • 05 بهمن 1401 - 12:33
علت گرانی گوشت گلستان کاهش عرضه دام است
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: عرضه دام به دلیل گرانی نهاده های دامی و افزایش هزینه های جانبی دامدار کاهش یافته که این منجر به افزایش قیمت گوشت شده است.

به گزارش نویاب به نقل از بازار، موسی الرضا رضایی اظهار کرد: در فصل زمستان چون مرتع برای تغذیه دام کمتر است و دامدار باید خوارک دام بیشتری تهیه کند قبل از آنکه دام پروار شود آن را به کشتارگاه می برد تا از هزینه های تولیدش کمتر شود.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان افزود: از سوی دیگر میزان گوشتی تولیدی از دام که پیش از این بیش از ۵۰ درصد بود امروز به دلیل همین مشکلات به کمتر از ۴۳ درصد رسیده که از نظر اقتصادی برای دامدار نگهداری دام بیش از این صرفه ندارد.

رضایی با بیان اینکه هزینه های جانبی دامدار افزایش یافته، یادآورشد: به دلیل رشد هزینه های تولید از جمله حمل و نقل و کشتارگاه، برخی از دامداران دام را در مکان های غیرمجاز فاقد مهر دامپزشکی ذبح می کنند.

وی با اشاره به این نکته که باید نوع گوشت قرمز مشخص باشد، خاطرنشان کرد: نرخی که در بازار وجو دارد برای گوشت بره در نظر گرفته شده اما در برخی فروشگاه ها گوشت میش یا بز با قیمت گوشت بره عرضه می شود.

رضایی ادامه داد: باید تقسیم بندی نوع گوشت در کشتارگاه ها انجام شود زیرا در این مرحله قابل نظارت و تشخیص است که نوع گوشت مشخص و قیمت گذاری شود.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان با بیان این نکته که توزیع گوشت تنظیم بازار توسط دولت کار مناسبی بوده، اضافه کرد: دولت باید زمان و مکان توزیع گوشت تنظیم بازار را از طریق رسانه ها و فضای مجازی مطرح کند تا مردم با آگاهی از زمان و مکان اقدام به خرید کنند .

وی افزود: اینگونه نظارت بر توزیع گوشت تنظیم بازار امکان پذیر بوده و مانع انحراف مصرف آن در رستوران ها و آشپزخانه ها می شویم .

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان با بیان اینکه شرکت تعاونی روستایی باید وارد میدان شوند، اظهار کرد: دامداران با کمک شرکت تعاونی روستاهای خود باید دامداری را از فضای سنتی به صنعتی تبدیل کنند تا هزینه های تولید کاهش یابد.

رضایی در پایان گفت: دولت اگر به دنبال پایداری قیمت ها در بازار گوشت است باید از دامدار با عرضه خوراک دام با قیمت کمتر حمایت کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15714
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.