• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
یک فعال اقتصادی:

تاوان تصمیمات اشتباه در شرایط بحرانی را تولید می دهد

  • کد خبر : 15588
  • 03 بهمن 1401 - 11:11
تاوان تصمیمات اشتباه در شرایط بحرانی را تولید می دهد
یک فعال اقتصادی گفت: متاسفانه در هر بحرانی، تولید نخستین بخشی است که در تیررس تصمیمات اشتباه قرار می گیرد و تاوان می دهد.

به گزارش نویاب به نقل از بازار سیروس درویشی اظهار کرد: هر شرکت و سازمان هزینه های ثابت و متغیری دارد. یکی از هزینه های ثابت مربوط به دستمزد کارگران است که در هر صورت باید پرداخت شود.

این فعال اقتصادی افزود: وقتی مجموعه های تولیدی به مدت چند روز تعطیل می شوند، کارفرما ملزم به پرداخت حقوق کارگران است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در هر بحرانی، نخستین بخشی که مورد تیررس قرار می گیرد، تولید است و در نهایت تبعات این تصمیمات اشتباه متوجه مردم می شود.

درویشی گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی در سراسر کشور باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت کالای مورد نظر شده که باز هم هزینه آن را باید مردم بپردازند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از آفت های ناپایداری در تولید عدم احساس امنیت سرمایه گذار است، افزود: با افزایش قیمت دلار، تقاضا برای صادرات افزایش پیدا می کند و کالاهای اساسی که مورد نیاز مردم است یا به صورت رسمی و یا به صورت قاچاق از کشور خارج شده و باعث افزایش نرخ تورم می شود.

وی تصریح کرد: بر خلاف کشورهای دیگر که نوسانات نرخ ارز دلیل اقتصادی داشته اما در کشور ما مسائل سیاسی با مسائل ارزی رابطه تنگاتنگ دارد، از این رو بسیاری از مسائل سیاسی باعث کاهش ورود منابع دلاری به کشور شده و در این شرایط عمده تلاش دولت، ذخیره اقلام استراتژیک است.

درویشی در ادامه بیان کرد: امروز مردم به لحاظ درآمدی در شرایط خوبی قرار ندارند و از طرفی افزایش حقوق ها باعث ایجاد تورم می شود تاجاییکه در مقابل افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان با افزایش ۳۰ برابری قیمت کالا ها مواجه شده ایم.

وی با اشاره به سیاست دولت در حذف ارز ترجیحی و پرداخت یارانه کمک معیشتی به مردم اظهار کرد: دخالت دولت در اقتصاد شاید اثر کوتاه مدت یا گذرا داشته باشد اما به سرعت و به یک باره اثر آن از بین می رود.

وی در پایان اضافه کرد: با این نرخ تورم و قیمت فعلی کالاها، عملا اثر یارانه پرداختی از بین رفته و جایگاهی در هزینه های خانوار ندارد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=15588
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.