• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس خبرداد؛

سهم ناچیز گلستان از اقتصاد دریایی/ نیازمند توسعه اسکله های گردشگری هستیم

  • کد خبر : 12909
  • 05 آذر 1401 - 7:21
سهم ناچیز گلستان از اقتصاد دریایی/ نیازمند توسعه اسکله های گردشگری هستیم
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با اشاره به برخورداری این استان از حدود ۱۰۰ کیلومتر نوار ساحلی، گفت: نیازمند توسعه اسکله های گردشگری در شهرهای گمیشان، بندرگز و بندرترکمن هستیم.

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهارکرد: فرآیند بومگردی در جزیره آشوراده هیچ مشکل قانونی ندارد و امیدوارم روند اجرای این پروژه هر چه زودتر اجرایی شود.

نماینده مردم شهرستان های کردکوی ، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی افزود: تا قبل از وقوع سیل در ابتدای دهه ۷۰ مردم در روستای آشوراده اسکان داشتند که با اتفاقات پیش‌آمده تعدادی از روستائیان، روستا را تخلیه کرده و تعدادی هم در این روستا ساکن هستند.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا در طرح گردشگری آشوراده حضور مردم بومی لحاظ شود و با ایجاد بومگردی ها، گردشگری در این منطقه رونق بیشتری بگیرد.

ایری گفت: موضوعات مربوط به جزیره آشوراده و لایروبی خلیج گرگان طی سال‌های اخیر در حد شعار باقی مانده بود و اخیراً جنبه عملیاتی و اجرایی گرفته است و امیدواریم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این پروژه از همان ابتدا در دو قالب بخش پشتیبان در بندرترکمن و بخش بومگردی در جزیره آشوراده طراحی شده بود.

ایری افزود: در ساحل بندرترکمن در راستای طرح گردشگری جزیره آشوراده حدود ۱۳۸ هکتار محدوده گردشگری وجود داشته، همچنین ۲۲ هکتار طرح گردشگری در داخل جزیره آشوراده قرار گرفته که در قالب طرح گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی بدون هیچ محدودیت قانونی قابلیت اجرا دارد.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر در نوار ساحلی تالاب بین المللی گمیشان، دریای خزر و خلیج گرگان داریم ولی اسکله های فعال گردشگری در شهرهای گمیشان، بندرگز و بندرترکمن نداریم؛ راه برون رفت از مشکلات منطقه توجه به اسکله های گردشگری و توجه به اقتصاد دریا است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12909
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.