• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

مسئولان با بخش تولید و صنعت هم سو نیستند

  • کد خبر : 12565
  • 23 آبان 1401 - 12:12
مسئولان با بخش تولید و صنعت هم سو نیستند
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: بی‌برنامگی و هم سو نبودن مسئولان با بخش تولید و صنعت دلیل بسیاری از چالش های این حوزه است.

به گزارش نویاب به نقل از بازار رمضان بهرامی اظهار کرد: مشکلات زیادی در بخش تولید و صنعت وجود دارد که باید رفع شود زیرا واحدهای تولیدی مهره اصلی رشد افتصادی کشور محسوب می شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان افزود: صنایع به دلایلی چون کمبود نقدینگی، نوسانات دلار، افزایش هزینه‌های تولید، سود بالای تسهیلات، مالیات‌های سنگین، آلودگی هوا، کمبود مواد اولیه، کم‌آبی، مشکلات صادراتی و موانع کسب‌وکار با مشکلات زیادی مواجه شده است.

بهرامی با بیان اینکه بی‌برنامگی و هم سو نبودن مسئولان با بخش تولید و صنعت دلیل بخش اصلی این چالش‌ها هستند، افزود: شدت معضلات به قدری بوده که درصنایع کشور رسوخ کرده است.
وی با بیان این موضوع که سال‌هاست سیاست‌گذاران کشور بر توسعه هر چه بیشتر تولید تاکید دارند، گفت: ابزار اصلی رونق و رشد اقتصادی در کشور توسعه تولید است که این امر مستلزم فراهم کردن بستر های لازم برای رفع موانع آن توسط دولتمران است.

به گفته وی، اصلی‌ترین مشکل بخش تولید مربوط به مشکلات مالی است؛‌ سرمایه در گردش و وام‌های بانکی. فارغ از مشکلات دریافت وام، اخذ وام بانکی با کارمزدهای ۱۸ یا ۲۰ درصد عملا توجیه اقتصادی برای صنعتگر و تولیدکننده ندارد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان یادآورشد: معضلات دیگری مانند اداره دارایی، سازمان تأمین اجتماعی، قوانین و مقررات وزارت صمت و غیره مشکلات و چالش‌هایی طاقت فرسا است و هیچ‌گونه حمایتی از صنعت از سوی هیچ ارگانی نشده است.

وی درباره راه حل های افزایش میزان سود در بخش تولید، گفت: برای سودآوری برخی از محصولات باید هزینه تولید آنها را در کشور پایین آورد تا به تدریج به مرحله تولید انبوه برسند.

بهرامی در خاتمه یادآور شد: سرمایه ‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ های لازم برای گسترش تولید و صنعت وظیفه دولت است تا بسترهای لازم را برای رشد اقتصادی یک واحد تولیدی و صنعتی در کشور ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=12565
  • منبع : بازار
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.