• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان:

۹۵ درصد جاده های گلستان پوشش اینترنت دارد

  • کد خبر : 11713
  • 05 آبان 1401 - 11:25
۹۵ درصد جاده های گلستان پوشش اینترنت دارد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: بالغ بر ۹۵ درصد جاده های گلستان دارای پوشش است.

به گزارش نویاب به نقل از مهر، محمد احمدی اظهارکرد: در سال‌های اخیر و در راستای توسعه ارتباطات روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بیش از ۹۷ درصد روستاهای استان دارای ارتباط شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان ادامه داد: این در حالی است که طبق برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند و از این حیث از برنامه جلوتر هستیم و امید داریم در ماه‌های آتی تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل کنیم.

وی در ادامه از تخصیص اعتبار لازم برای اتصال فیبرنوری به همه مشترکان خانگی و تجاری ساکن مرکز استان خبر داد و گفت: از دیگر طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی می‌توان به اتصال پهن باند فیبر به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH اشاره کرد که با مزایایی که نسبت به فناوری‌های کنونی دارد و می‌تواند اتصال پرسرعت‌تری را نسبت به تکنولوژی قبلی ایجاد کند.

احمدی گفت: در حال حاضر در آغاز مسیر توسعه فیبر نوری در استان هستیم و امید می‌رود تا پایان سال آینده شاهد رشد چند برابری مشترکان فیبرنوری در استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان در ادامه در خصوص وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های استان هم اظهارکرد: تعریف پوشش جاده‌ای اصلی براساس استاندارد وزارت راه و شهرسازی و بررسی وضعیت پوشش هم با دو فرمانداری کهدر جوار دو شهر قرار دارند، است و تاکنون بالغ بر ۹۵ درصد جاده‌های استان دارای پوشش هستند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=11713
  • نویسنده : اعظم محبی
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.