• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

صنعت کشاورزی با آزمون و خطا پیش نمی‌رود

  • کد خبر : 10533
  • 15 مهر 1401 - 0:05
صنعت کشاورزی با آزمون و خطا پیش نمی‌رود
سمیعی، دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور گفت: صنعت کشاورزی وابسته به امرار معاش کشاورزان و تأمین نیاز کشور است و با آزمون و خطا پیش نمی‌رود.

حجت الله سمیعی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در حال حاضر دنیا با چالش و بحران کم آبی مواجه است و باید با علم به این موضوع بسترهای لازم مکانیزاسیون در راستای حمایت از کشاورزان در همه زمینه ها فراهم شود.

دبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نباید جای وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت عوض شود، خاطر نشان کرد: وزارتخانه متولی، باید کشاورزان را در استفاده از دستگاه های استاندارد که خسارت آن‌ها در زمان برداشت محصول کمتر است، آگاه کند.

وی حمایت وزارت صمت از تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی داخلی به بهای عرضه کالای ارزان بی کیفیت را آسیب جدی به کشاورزان دانست و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی هم استانداردهای خود را نسبت به دستگاه هایی که در چرخه کاشت، داشت و برداشت به کار گرفته باید به صورت شفاف به وزارت صمت اعلام کند.

او تلاش برای کاهش هزینه های کشاورزان را از الزامات برشمرد و افزود: نباید کشاورزان با ابزارآلات بی کیفیت و یک بار مصرف در حوزه واردات کالاهای خارجی و تولیدات داخلی مواجه شوند.

سمیعی با تأکید بر اینکه بسیاری از نهاده های بی کیفیت غیر استاندارد، بدون کنترل و نظارت از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند، تصریح کرد: کشاورز بدون علم به غیرمجاز بودن آنها برای خرید هزینه می کند، وقتی اثربخشی آنها را نمی بیند متوجه هدر رفتن سرمایه خود می شود.

او با بیان اینکه همه فعالان این عرصه سطح دانش کشاورزی ایران را می بینند و نمی توان با آزمون و خطا پیش رفت، گفت: پس از فعالیت چندین دهه ای در صنعت کشاورزی، می توان تشخیص داد که حضور کدام دستگاه در این حوزه لازم و ضروری است.

بدبیر کارگروه صادرات محصولات کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشور اشاره به اینکه در جهت اصلاح الگوی کشت «کشت فرا سرزمینی» از برنامه هایی است که طی دو دهه اخیر پیگیری می شود، یادآور شد: این طرح در این مدت هیچ خروجی را نداشته است.

او اتفاقات کیفی حوزه صنعت کشاورزی را شبیه به صنعت خودرو عنوان کرد و افزود: تراکتورهای تولیدی در برخی از کشورهای اروپایی صاحب صنعت تولید ماشین آلات کشاورزی به مراتب مدرن تر هستند و قابل مقایسه با صنعت قدیمی ما نیستند، باید برای تغییر این وضعیت برنامه ریزی کنیم.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10533
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.