• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2
یک فعال اقتصادی مطرح کرد؛

تلاش کشاورزان برای دریافت وام | نقص فراینده بانکی تولید کننده را متضرر می کند

  • کد خبر : 10452
  • 13 مهر 1401 - 20:06
تلاش کشاورزان برای دریافت وام | نقص فراینده بانکی تولید کننده را متضرر می کند
مدیرعامل شرکت پارس صنعت صحرایی گفت: کشاورز برای دریافت وام باید بیش از چهار ماه تلاش کند تا وام خودرا دریافت کند در حالی که این ضعف از طرف بانک است و تولید کنند دچار زیان می شود.

ابوالقاسم صحرایی رستمی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: شرکت پارس صنعت صحرایی، یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید انواع روتیواتورها ساقه خورد کن، سم پاش‌های سوار شوند توربو لاینر، اوتو مایزر فعالیت می کند.

مدیرعامل شرکت پارس صنعت صحرایی با بیان اینکه وارد حوزه تولید انواع پمپ‌های کف کش، ردیف کار، جرثقیل پشت تراکتور شده‌ایم، افزود: تلاش شده دستگاه های بروز کشاورزی تولید و به  بازار ارائه دهیم.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های موجود در بازار با توجه به نیاز کشاورز و فشار کمتر به ماشین آلات و حذف هزینه های اضافی توسط شرکت ما بروز رسانی شده است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: گروه تولیدی پارس صنعت صحرایی امید دارد به عنوان یک شرکت برتر در زمینه تولید انواع ادوات کشاورزی، ماشین آلات بتواند در اقتصاد مریض کشور به سمت موفقیت پیشرو باشد.

وی با بیان سختی های فراوان و بر طرف شدن مشکلات گروه تولیدی، ادامه داد: با این حال رضایت مشتری در اولویت کار ما بوده و تلاش شده تا مشتری از قیمت محصولات و کیفیت دستگاه‌ها راضی باشد.

این فعال اقتصادی بیان کرد: پارس صنعت دارای چند واحد تولیدی شامل، واحد فنی مهندسی، واحد اداری، واحد مالی، واحد تحقیق و توسعه است.

وی ادامه داد: ورود به تولید گریبگس های اوتومات تراکتور برای اولین بار در ایران توسط گروه پارس صنعت انجام شده که ۷۰ درصد کار پیش رفته و در پنج الی شش ماه آینده تلاش می شود تست این محصول انجام شود.

صحرایی رستمی افزود: ما از یک سال اخیر یک شرکت شناخته شده در منطقه شدیم و پیش فاکتورهای تحصیلاتی که به مشتری داده می شود، هیچ یک برگشت داده نشده است.

این فعال اقتصادی با بیان کرد: کشاورز برای دریافت وام باید بیش از چهار ماه تلاش کند تا وام خود را دریافت کند در حالی که این ضعف از طرف بانک است و تولید کننده دچار زیان می شود.

وی افزود: شرکت ما در تلاش است وامی دریافت نکرده و مستقل باشد ولی متاسفانه این کار بسیار دشوار است چرا که در حال حاضر قیمت فولاد، قطعات روزانه دائما در حال تغییر است.

او ادامه داد: اولین تقاضایی که با آن مواجه هستیم حل مشکل سامانه تسهیلاتی است، زیرا بخشی از فروش آزاد شرکت ها در این سامانه انجام می شود.

وی بیان کرد: کشاورز به دلیل افزایش قیمت‌ها توان پرداخت هزینه دستگاه را نداشته به طوری که قیمت بعضی از آن ها ۶۰ میلیون تومان بوده درحالی که کشاورز نمی تواند این هزینه را پرداخت کند ولی از طریق سامانه بانک کشاورزی می تواند وام پنج ساله دریافت کند.

صحرایی رستمی با بیان اینکه دستگاه‌های تولیدی ما همه در سامانه مکانیزاسیون ثبت شده، افزود: تمام دستگاه های تولیدی ما دارای استاندارد مکانیزاسیون هستند ولی متاسفانه در سال جاری افت بسیار شدید قیمت داشتیم و شرکت دچار ضرر شد، در حالی که با تمام این مشکلات شرکت پارس صنعت نه تنها نیرو کم نکرده بلکه افزایش نیرو نیز داشته است.

وی بیان کرد: شرکت ما دارای واحد تحقیق و توسعه است و همین امر باعث شده تمام استانداردها را خریداری و هزینه آن را پرداخت کنیم.

او ادامه داد: شرکت پارس صنعت صحرایی تلاش کرده از یک سال اخیر کیفیت محصولات خود را کاهش ندهد و افزایش قیمت معقولی داشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه گاه ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش داشته، ادامه داد: دستگاه های تولیدی شرکت از نظر کیفیت و قیمت بسیار مناسب تر از مشابه خارجی آن است.

وی افزود: محصولات تولیدی شرکت ما از مواد اولیه بسیار مرغوب تولید شده و تلاش بر این بوده که از کیفیت محصولات کاسته نشود تا قیمت محصول خود را با نرخ کمتری به فروش برسانیم.

وی در پایان گفت: محصولات نظیر سم پاش و چیزل به کشورهای پاکستان تاجیکستان و آذربایجان توسط شرکت ما صادر شده است.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10452
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.