• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
دبیر انجمن تراکتور و کمباین کشور:

گلستان در کشاورزی حفاظتی رشد خوبی داشته است

  • کد خبر : 10444
  • 13 مهر 1401 - 14:25
گلستان در کشاورزی حفاظتی رشد خوبی داشته است
گل افرا، دبیر انجمن تراکتور و کمباین کشور گفت: گلستان با وجود کارشناسان خبره در بحث کشاورزی حفاظتی رشد خوبی داشته و در حال پیشرفت است

فریدون گل افرا در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در بسیاری از استان ها هنوز به رشد قابل توجهی در کشاورزی نرسیدیم و بسیاری از معیارهای گلستان در بخش کشاورزی با استان های دیگر متفاوت است.

دبیر انجمن تراکتور و کمباین کشور ادامه داد: بسیاری از صنعتگران این حوزه علاقه دارند در نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی گلستان شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه گلستان نسبت به سایر استان ها رشد و رونق نسبی خوبی دارد، افزود: برای حضور در این نمایشگاه از استان های دیگر نوبت دهی وجود داشت که نشان دهنده همین علاقه مندی برای حضور در این رویداد است.

گل افرا در خصوص وام های بانک کشاورزی برای خرید تراکتور، گفت: در گذشته بانک کشاورزی تسهیلات خوبی پرداخت می کرد اما واسطه هایی بودند که بیرون بانک منتظر کشاورز برای خرید تراکتور بودند.

مدیرمسئول مجله کشاورز ادامه داد: این واسطه ها از تراکتورهای در اختیار گرفته را در بسیاری از حوزه های دیگر به کار می گرفتند و فقط حدود دو ماه تراکتور خود را در زمین های کشاورزی استفاده می کردند.

گل افرا با بیان اینکه رشد و توسعه کشاورزی بر اساس اسب بخار مطرح نمی شود، تصریح کرد: توسعه کشاورزی بر اساس هکتار میانگین واحدهای بهره برداری در یک استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دبیر انجمن تراکتور و کمباین کشور افزود: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد اشتغال پذیری مسئولیت پذیر است که باید مهندسین ترویج به کشاورزان خدمات آموزشی و ترویجی ارایه دهند.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10444
  • منبع : نویاب
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.