• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
1
مدیرعامل شهرک های کشاورزی گلستان:

گلستان تنها استان فعال در سه شهرک دامپروری، گلخانه و شیلات است

  • کد خبر : 10156
  • 04 مهر 1401 - 13:47
گلستان تنها استان فعال در سه شهرک دامپروری، گلخانه و شیلات است
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی جهادکشاورزی گلستان، گفت: گلستان تنها استان کشور است که در خصوص ایجاد شهرک های کشاورزی در سه حوزه دامپروی، گلخانه و شیلات فعال است.

نعمت الله کفشگیری در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: در حال حاضر سه شهرک کشاورزی در شهرستان های گنبدکاووس، کردکوی و آق قلا در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی جهادکشاورزی گلستان، افزود: کار احداث شهرک کشاورزی النگ در کردکوی با وسعت هفت هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد ریال بخش خصوصی آغاز شده است.

او ادامه داد: اکنون این شهرک با مشارکت شش سرمایه گذار در قالب شش قطعه اجرایی شده که یک واحد آن در حال بهره برداری بوده بقیه آن زیر کشت محصولات گوناگون رفته است.

وی با بیان این نکته که شهرک پرورش طیور گنبدکاووس قطب تولید نهاده دام و طیور است، گفت: در این شهرک روزانه ۱۵۰ تن تخم مرغ تولید می شود و زنجیره تولید از مرغ تخم گذار، جوجه و تخم مرغ در این شهرک تکمیل است.

کفشگیری ادامه داد: در این شهرک کارخانه ای برای تولید نهاده مورد نیاز دام و طیور نیز احداث شده که نیاز نهاده استان را رفع می کند تاجاییکه می توان نهاده مازاد تولید را به خارج از استان نیز صادر کرد.

وی با بیان اینکه شهرک شیلاتی گمیشان با مساحت چهار هزار هکتاری در حال تولید است، خاطرنشان کرد: دو هزار هکتار دیگر برای پرورش ماهیان خاویاری و میگو به شهرک شیلاتی گمیشان در دو سال آینده به این مجموعه افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گلستان در خاتمه از تکمیل زیرساخت های شهرک کشاورزی آق قلا خبرداد ویادآور شد: با راه اندازی شهرک آق قلا می توان برای نیروهای بومی اشتغالی پایدار ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://noyabpress.ir/?p=10156
کد شما در این بخش

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.