به گزارش نویاب محمدرضا طلایی به لزوم پرداخت مالیات عادلانه از سوی کسبوکارها اشاره کرد و ادامه داد: اگر قوانین مربوط به حوزه تجارت بهروز و مانند کشورهای منطقه، امکان تاسیس شرکت توسط یک نفر نیز فراهم میشد، اینفلوئنسرها میتوانستند شرکت خود را تشکیل داده و حسابهای شخصی را از تجاری جدا و به راحتی مالیات خود را بپردازند.
این فعال اقتصادی در ادامه هرگونه اعمال محدودیت در استفاده از فضای مجازی و شبکههای فعال در این حوزه را برای تولیدکنندگان ایرانی که اهداف صادراتی دارند، آسیبزا توصیف کرد و گفت: فضای مجازی و پلتفرمهای خارجی، ابزار مناسبی برای تبلیغات محصولات و خدمات تولیدی به ویژه در دوران تحریم هستند. رسانههایی چون تلویزیون و حضور در نمایشگاهها راهکارهای دیگری هستند که بخش خصوصی میتواند از آنها برای تبلیغات استفاده کند؛ اما به دلیل گران بودن و از سویی محدودیتهای موجود، در دسترس نیستند. بنابراین فضای مجازی جایگاه ویژهای در این حوزه دارد.
طلایی حمایت و تقویت پلتفرمهای داخلی را وظیفه اتاق و کمیسیون فاوا دانست و ادامه داد: در عین حال که باید از پلتفرمهای داخل حمایت کنیم، امکان استفاده از پلتفرمهای خارجی را مطالبه میکنیم چون درحال حاضر پلتفرمهای داخلی به دلیل نداشتن کاربر، توان رقابت با نمونههای خارجی خود را ندارند.